Ajuntament de Roses
Benestar Social
Horari d'atenció al públic: de 10 a 14 h

C. Tarragona, núm. 83 (Casa del Mar)

correu electrònic: benestar@roses.cat

Sou a: Inici / Atenció a les Famílies / L'aventura de ser pares

L'aventura de ser pares

 

 L'aventura de ser pares

 

 L'AVENTURA DE SER PARES (Programa de desenvolupament d'habilitats parentals de Roses)


PROGRAMACIÓ GENER - JUNY 2017


ESCOLA ELS GRECS: dirigit a pares i mares de fills d'edats entre els 6 i 10 anys (cicle inicial i mitjà: 1r, 2n, 3r i 4t de primària)

  • Durada: Els dimarts del 24 de gener al 25 d'abril de 2017, de 15 a 16'30h en la mateixa escola.
  • Inscripcions: Del 9 al 20 de gener de 2017 amb el tutor/a del vostre fill/a a l'escola o a Benestar Social.
  • Reunió informativa: el dijous 12 de gener a les 12:30h a l'Escola Els Grecs.


CENTRE ESCOLAR EMPORDÀ: dirigit a pares i mares de fills d'edats entre els 6 i 9 anys (1, 2n i 3r de primària).

  • Durada: Els dimecres del 25 de gener al 5 d'abril de 2017, de 15 a 17h en el mateix centre escolar.
  • Inscripcions: del 9 al 20 de gener de 2017 amb el tutor/a del vostre fill/a en el mateix centre escolar o a Benestar Social.
  • Reunió informativa: el dimecres 18 de gener a les 17h a la biblioteca del Centre Escolar Empordà.


ESCOLA MONTSERRAT VAYREDA: dirigit a pares i mares de fills d'edats entre els 6 i 8 anys (cicle inicial: 1r i 2n de primària).

  • Durada: Els dijous del 26 de gener al 6 d'abril, de 15 a 16'30h a l'Escola Montserrat Vayreda.
  • Inscripcions: del 9 al 20 de gener de 2017 amb el tutor/a del vostre fill/a en la mateixa escola o a Benestar Social. 
  • Reunió Informativa: el dimecres 18 de gener a les 15h a l'Escola Montserrat Vayreda. 




QUÈ ÉS?

És un espai per parlar i posar sobre la taula totes aquelles inquietuds o problemes educatius amb els quals ens trobem en el dia a dia amb els nostres fills/es. 

Un espai on compartir les nostres experiències, complementades amb un punt de vista professional, que farà possible un millor coneixement dels nostres fills/es, aconseguint així més seguretat en les nostres actuacions. 

Dirigit a pares i mares amb fills d'edats entre els 3 i 12 anys.

El programa consta de 12 sessions, dues de les quals són conjuntes entre pares/mares i fills/es i es realitza a cadascuna de les escoles del municipi. 

Es realitzaran en setmanes consecutives i tenen una durada d'una hora i mitja cadascuna.

 

DE QUÈ PARLAREM....

  1. Introducció i identificació d'expectatives.
  2. ETAPA EVOLUTIVA I DESENVOLUPAMENT: com són els nostres fills/es, depenent de l'edat, i què necessiten.
  3. LA NECESSITAT D'ATENCIÓ, RESPECTE, AFECTE I RECONEIXEMENT: com entendre el comportament dels fills/es.
  4. L'AUTOESTIMA I ASSERTIVITAT EN ELS PARES: com sentir-nos bé i segurs com a pares.
  5. L'AUTOESTIMA I ASSERTIVITAT EN ELS FILLS/ES: com aconseguir que els nostres fills se sentin bé i confiïn en nosaltres i en si mateixos.
  6. LA ESCOLTA ACTIVA I EMPATIA: com escoltar i posar-nos al lloc de l'altre per entendre'ns millor.
  7. L'EXPRESSIÓ DE SENTIMENTS I OPINIONS: com expressar-nos de manera positiva.
  8. LA COMUNICACIÓ EFICAÇ: com comunicar-nos.
  9. LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES: com ajudar els nostres fills/es perquè puguin resoldre els seus propis problemes.
  10. LA NEGOCIACIÓ: com arribar a acords amb els nostres fills/es.
  11. HÀBITS I RUTINES: com organitzar la vida quotidiana familiar.
  12. NORMES I LÍMITS: com millorar el comportament dels nostres fills/es i fomentar la seva autoregulació amb límits, normes i conseqüències.

 

MÈTODE DE TREBALL:

  • Participatiu i dinàmic. Va més enllà de l'adquisició passiva per part dels pares i mares de coneixements o de tècniques que els permetin millorar les pràctiques educatives.
  • Es tracta d'un espai on debatre i reflexionar sobre les pròpies pràctiques educatives i creences, on escoltar altres opcions i alternatives i, decidir lliurement la millor opció per a la vostra família i per a la vostra situació.
  • Cal tenir present que no és un espai on s'ha d'explicar la situació personal de ningú. Ara bé, es poden treballar situacions personals genèriques.
  • Hi haurà una moderadora que serà la referent de l'espai.

 

PER QUÈ PARTICIPAR EN AQUEST ESPAI?

  • Entendre i millorar el coneixement de les característiques evolutives i necessitats dels nens/es.
  • Conèixer pautes educatives per a relacionar-nos bé amb els nostres fills/es.
  • Intentar adaptar aquestes pautes a la nostra situació familiar practicant les estratègies que es comenten a cada sessió.
  • Aprendre a adonar-nos d’allò que succeeix internament (el que pensem, el que sentim) i d’allò que influeix en la nostra manera d'actuar amb nosaltres mateixos i els nostres fills.
  • Poder compartir neguits i inquietuds però també coneixements amb altres pares i mares que es troben en la mateixa situació.
  • Aprendre tècniques per superar les dificultats del dia a dia.
  • Aprendre com desenvolupar i afavorir una autoestima positiva en els nostres fills/es.
  • Aprendre a millorar i fomentar la comunicació familiar.
  • Aprendre a posar normes i límits als nostres fills i, quan arribi el moment, aprendre com poder negociar-los.
  • Fomentar l'expressió emocional en el nucli familiar.
  • Millorar els vincles familiars.
  • Ajudar a trobar espais per millorar la qualitat del temps compartit; espais on pares/mares-fill/es puguin relacionar-se de manera positiva; espais on desenvolupar-se, expressar-se i créixer.
El programa es realitza en col·laboració amb les diferents escoles del municipi i es basa en el programa de desenvolupament d'habilitats parentals per a les famílies de l'Agència de Salut Pública de l'Ajuntament de Barcelona.
Accions del document

© Ajuntament de Roses 2013
Pl. de Catalunya, 12 - 17480 ROSES
Telf: 972 25 24 00 - informacio@roses.cat

Desenvolupament i Projecte Web per SEMIC Internet