Carnaval i Festes
Horari d'atenció al públic: de 10 a 14 h

Departament de Carnaval i Festes
Plaça de Catalunya, 8
Telèf: 972 25 24 00
festes@roses.cat

Concurs Fotogràfic


XVI  Concurs de fotografia del Carnaval de Roses

 
BASES DELS CONCURS  

 

1. Objecte del concurs
Elecció d’una fotografia representativa del Carnaval de Roses 2016.

2. Participants
Concurs obert a totes les persones aficionades a la fotografia. Quedaran exclosos del concurs aquells participants que tinguin la consideració de professionals de la fotografia.

3. Format
Les mides han de ser de 18 x 24 centímetres, amb un màxim de 2 fotografies per concursant, i s’han de presentar sobre un suport rígid que s’ha de recollir al Servei d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Roses (plaça de Catalunya, 12) o al departament de Cultura i Festes (plaça de Catalunya, 8, 2a planta).

4. Obres
Les fotografies han de ser originals i inèdites, i no poden haver estat premiades en altres concursos. La tècnica és lliure. Les imatges retocades digitalment seran excloses.

Al dors de l’obra s’hi ha d’escriure el pseudònim o títol de la fotografia. Cada obra s’acompanyarà amb un sobre tancat, identificat amb el pseudònim o títol de la fotografia a la part exterior. A dins del sobre hi ha de constar el pseudònim o títol, el nom i cognoms de l’autor/a, l’adreça i el telèfon.

5. Termini
El termini de recepció finalitzarà el dia 4 de març de 2016, a les 14 h. Les obres s’han de lliurar al Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC) de l’Ajuntament de Roses (plaça de Catalunya, 12).

6. Premis
Primer premi: 300 euros
Segon premi: 250 euros
Tercer premi: 200 euros

Les dades de la persona que rebi el premi figuraran a la declaració anual del model 347 que presenta l'Ajuntament de Roses a l'Agència Tributària.

El mateix participant no podrà obtenir més d'un premi.

Els guanyadors, o un representant autoritzat, hauran de ser presents a l’acte de lliurament dels premis.

Les fotografies guanyadores es publicaran a la revista de Carnaval de 2017.


7. Procediment de concessió dels premis
Concurrència competitiva.

8. Exposició
Totes les fotografies s'exposaran a la Biblioteca Municipal de Roses de l’11 de març al 2 d’abril. Les obres premiades quedaran en propietat de l'Ajuntament de Roses. Les no premiades es podran recollir, posteriorment, al departament de Cultura i Festes (fins al 31 de maig), després del veredicte i de l'exposició.

9. Drets
Els drets d’explotació, reproducció, comunicació i difusió pública, inclosa la difusió a Internet, la transformació i la distribució de les obres premiades quedaran en propietat de l’Ajuntament de Roses.

El participant manifesta i garanteix que és l’únic autor de la/les fotografies i titular de tots els drets d’autor sobre la/les fotografia/es que presenta al concurs. Així mateix, serà responsabilitat del participant obtenir l’autorització de les persones que poguessin aparèixer en cada fotografia per a l’efectiva activitat que es convoca, a menys que dita fotografia hagi estat realitzada en un lloc públic i en la forma legalment establerta, assumint tota reclamació per drets d’imatges.

10. Criteris de valoració
A l’hora de valorar les obres es tindran en compte els següents aspectes, els quals es valoraran amb 2 punts cadascun:
La qualitat tècnica (enfocament, llum, equilibri de color)
L’originalitat
L’adequació a la temàtica (representativitat de la festa del Carnaval).

11. El jurat
El jurat estarà format per l’alcaldessa, el regidor de Cultura i Festes, el tècnic de Cultura i Festes, un membre del departament de Comunicació i un professional de la fotografia.

El seu veredicte, inapel·lable, es farà públic el divendres 11 de març, a les 19 h, a la Biblioteca Municipal. Si el jurat ho creu oportú, els premis poden quedar deserts. D’aquest acte se n’aixecarà acta.

12. Acceptació de les bases
La participació en el concurs comporta l’acceptació d’aquestes bases. Qualsevol aspecte no previst en les bases serà resolt pel jurat.

 

Descarrega les bases

Accions del document