Promoció Econòmica
Horari d'atenció al públic: 9.30 a 14 hores

Carrer de Madrid, 1
Tel: 972 152 521
promocioeconomica@roses.cat

ESTABLIMENTS I LOCALS COMERCIALS MINORISTES I ACTIVITATS I SERVEIS PROFESSIONALS

 

Dilluns 15 de juny de 2020 la unitat territorial de Girona, a la qual pertany Roses, entra en fase 3 de desescalada (Ordre SND/458/2020 de 30 de maig (fase 3) modificada per l’Ordre SND/520/2020, de 12 de juny).

ESTABLIMENTS I LOCALS COMERCIALS MINORISTES I ACTIVITATS I SERVEIS PROFESSIONALS EN LA FASE 3:

La NOVETAT d’aquesta fase és:

50% de l’aforament total dels establiments i locals comercials (en l’anterior fase només es permetia el 40%  de l’aforament)

 

Es MANTENEN la resta REQUISITS establerts en la FASE 2:

- atenció individualitzada garantint separació física de mínim un metre quan hi hagi elements de protecció o barrera (mampares…) i de 2 metres si no hi ha elements de protecció. Si no es pot garantir la separació de 2 metres només es permetrà un únic client dins l'establiment.

- horari d’atenció preferent per a majors de 65 anys

L'organització de la circulació de les persones i la distribució d'espais s'haurà d'adaptar per complir amb les distàncies de seguretat exigides pel Ministeri de Sanitat. Si un local té 2 portes, es recomana que es faci un ús diferenciat per l'entrada i la sortida.

Es podrà establir un sistema d'entrega a domicili preferents per col·lectius determinats.

Es permet la recollida de recollida en el local, sempre i quan s’evitin les aglomeracions a l’interior del local o l’accés.

 

Mesures higièniques que han de respectar els ESTABLIMENTS de COMERÇ MINORISTA i SERVEIS PROFESSIONALS:

  • S’ha de NETEJAR I DESINFECTAR les instal·lacions com a mínim DOS COPS AL DIA (una sempre al final del dia i l'altra es podrà fer durant la jornada, preferentment al migdia) , especialment els poms de portes, mostradors, mobles, passamans, màquines dispensadores, terra, telèfons, penjadors, carros i cistells seguint les PAUTES següents:
    • Caldrà utilitzar desinfectants com dissolucions de lleixiu (1:50) recent preparada o altre desinfectant autoritzat i registrat pel Ministeri de Sanitat;
    • Un cop feta la neteja s’han de llençar de manera segura els materials i equips de protecció individuals (EPI) que s’han fet servir per la neteja i posteriorment rentar-se les mans.

En cas que hi hagi torns, caldrà fer neteja i desinfecció dels llocs de treball en cada canvi de torn especialment la zona de mostradors, mampares, teclats, terminals de pagament, pantalles tàctils, eines de feina i altres elements susceptibles de manipulació, especialment aquells que els utilitzen més d’un/a treballadors/es.

En cas d’establiments amb més d’un treballador/a atenent al públic, les mesures de neteja s’extendran també a les zones privades del treballadors com els vestuaris, lavabos, cuines i àrees de descans.

Cal garantir la ventilació de tots els establiments i locals.

Cal revisar com a mínim una vegada al dia, el funcionament i la neteja de sanitaris, aixetes i poms de portes dels serveis en els establiments i locals comercials minoristes

 

Mesures de neteja dels UNIFORMES I ROBA DE TREBALL dels treballadors/res:

  • DIÀRIAMENT s’han de rentar amb rentadora en cicles de rentat entre 60 i 90 graus els uniformes i la roba de treball així com la roba dels treballadors/es que han estat en contacte amb clients.

Mesures de prevenció de riscos pel PERSONAL que presti serveis en establiments i locals oberts al públic:

Caldrà garantir la distància entre venedor o proveïdor de serveis i client durant tot el procés d'atenció al client de com a mínim UN METRE quan hi hagi ELEMENTS DE PROTECCIÓ -mampares- o barreres, o de DOS METRES quan NO hi hagi ELEMENTS DE PROTECCIÓ.

 

Mesures de protecció i higiene aplicables als CLIENTS, a l'interior dels establiments i locals.

  • Cal reduir al màxim el temps a l'interior dels establiments i locals per part dels clients.
  • En establiments on es pugui atendre a més d'un client alhora caldrà senyalar clarament la distància interpersonal de 2 metres entre clients amb marques al terra o balises, cartelleria i senyalització. NO es pot atendre més d'un client per treballador/a.
  • A l'entrada de l'establiment, posar a disposició de la clientela dispensadors de gels hidroalcohòlics amb activitat virucida autoritzada i registrada pel Ministeri de Sanitat, i sempre en condicions d'ús.
  • En establiments i locals comercials amb zones d'autoservei, haurà de prestar el servei un treballador/a de l'establiment a fi d'evitar la manipulació dels productes per part de la clientela.
  • No es permeten els productes de prova/mostra

Mesures pel sector TÈXTIL i arranjaments de roba i similars:

  • Els provadors només es poden fer servir per una sola personal i un cop utilitzats cal netejar-los i desinfectar-los.

En cas que un client es provi una peça que després no es quedi, el titular de l'establiment haurà d'implementar mesures per higienitzar la peça abans de tornar-la a posar a disposició d'un altre client.

 

Aquesta acció està subvencionada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya i el FSE en el marc de desenvolupament local

Accions del document