Ajuntament de Roses
Sou a: Inici / Noticies / Històric / Roses aconsegueix 6 nous plans d’ocupació que crearan 34 llocs de treball

Roses aconsegueix 6 nous plans d’ocupació que crearan 34 llocs de treball

L’Ajuntament de Roses ha obtingut la totalitat dels sis plans d’ocupació sol·licitats en la convocatòria de Plans Extraordinaris d’Ocupació- Projecte Impuls Treball, convocada pel Servei d’Ocupació de Catalunya de la Generalitat. Aquests plans generaran un total de 34 llocs de treball fins a finals d’any i estan adreçats a aturats que no cobrin la prestació d’atur, inscrits com a demandants d’ocupació al SOC des de fa sis mesos.
Treballs pla manteniment zones naturals

Treballs pla manteniment zones naturals

17/06/2010 00:00 -   Departament de Comunicació i Premsa  

Els projectes impulsats des de l’Ajuntament dins aquest pla ocupacional tracten diferents temàtiques i àmbits dels serveis municipals, fet que permetrà l’ocupació de persones amb trajectòria i perfils professionals diversos. L’Àrea de Promoció Econòmica de Roses (PER) preveu l’inici de les tasques a partir del proper 15 de juliol, un cop realitzada la selecció de candidats.

Les persones que poden participar en aquests plans ocupacionals han de ser treballadors desocupats, inscrits des de fa un mínim de 6 mesos com a demandants d’ocupació al Servei Públic d’Ocupació, i que no cobrin la prestació o subsidi d’atur o els manqui un mes per exhaurir-la. Les sol·licituds s’han de realitzar a les Oficines de Treball de la Generalitat, que posteriorment facilitaran els candidats a l’Ajuntament de Roses, qui realitzarà la selecció dels treballadors.

Els plans aconseguits es concreten en el d’alfabetització digital (ocuparà a 5 formadors i a un tècnic informàtic), el de renovació de l’enllumenat pel passeig marítim de Roses (un encarregat, 2 oficials i 4 peons), el de digitalització del patrimoni arqueològic (un arqueòleg, un topògraf, 4 peons i un ajudant de topògraf), el de rehabilitació de centres esportius (un encarregat, un tècnic de manteniment i 5 peons), el de gestió de la informació de l’Arxiu Municipal (un arxiver, un auxiliar administratiu i un codificador), i el de millora de la qualitat ambiental de les platges (un encarregat i 3 peons).

La contractació dels 34 treballadors serà d’un 70% de la jornada, mentre que, paral·lelament, els participants rebran formació amb una durada mínima i obligatòria de 60 hores, que s’impartirà fora de l’horari laboral. Aquesta acció formativa se centrarà tant en disciplines comuns (informàtica, llengua catalana, emprenedoria) com en d’altres destinades amb els llocs de treball i professions concrets (tècniques de didàctica, electricitat, jardineria i treballs forestals, etc).

Aquests sis plans d’ocupació passaran a sumar-se al pla de protecció i manteniment de zones naturals i al d’educació i sensibilització cívica, realitzats durant el primer semestre de l’any i que han donat feina a 14 persones. Tots ells tenen per finalitat la formació professional dels participants, amb l’objectiu de facilitar-ne la seva posterior incorporació al món laboral.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Imatge

Treballs pla manteniment zones naturals
Accions del document

© Ajuntament de Roses 2013
Pl. de Catalunya, 12 - 17480 ROSES
Telf: 972 25 24 00 - informacio@roses.cat

Desenvolupament i Projecte Web per SEMIC Internet