La campanya de salut “Per Carnaval no tot s'hi val”, arriba a la xarxa

Les xerrades informatives que s'ofereixen dijous i divendres per a més de 1.000 alumnes i públic en general, presenten les accions de la campanya 2016 Una web informativa, audiovisuals i la campanya “Jo trio” difondran el missatge d'aquesta campanya de conscienciació a les xarxes socials Les colles de Carnaval donen el seu suport: ni una gota d'alcohol a la passada infantil
28/01/2016 12:30 -   Departament de Comunicació i Prmsa  

Amb la imminent celebració del Carnaval de Roses 2016, l'Àrea de Joventut de l'Ajuntament de Roses impulsa una nova edició de la campanya preventiva “Per Carnaval, no tot s'hi val”, orientada a informar i conscienciar joves i població en general, entorn als perills que comporta el consum d'alcohol i drogues.


Una campanya que planta cara parlant el llenguatge dels joves

 

Amb la present edició, Roses consolida la campanya preventiva “Per Carnaval no tot s'hi val” que, per quart any consecutiu, planta cara a la problemàtica que suposa l'augment del consum i abús d’alcohol i drogues per part de la població juvenil en la nostra societat, i molt concretament pel que fa als canvis d’hàbits d'aquests consums entre els adolescents.

 

Davant aquesta realitat, l'Ajuntament de Roses realitza periòdicament a través dels seus departaments de Benestar Social i Joventut diferents accions de prevenció i sensibilització entre els joves del municipi, la més visible de les quals té lloc amb la celebració del multitudinari Carnaval de Roses, moment que es considera molt adient pels responsables municipals per fer arribar un missatge clar i contundent que conscienciï i interpel·li directament els joves del municipi, però que també es fa extensiu a la resta de la població.

 

Com en edicions passades, la campanya 2016 parla als joves d'una forma clara, exposant el problema directament, sense embuts ni pretextos. Les diferents accions impulsades (xerrada, vídeos que presenten diferents situacions que es poden viure durant el carnaval, web,...) posen a l'abast dels joves tota la informació relativa a les conseqüències que comporten el consum de drogues i alcohol, amb un missatge final clar i contundent: Tu tries.

 

La campanya es fa present a la xarxa

 

Amb la intenció que el missatge que transmet la campanya del “No tot s’hi val” arribi d’una forma planera i atractiva als joves, l’Àrea de Joventut idea cada nova edició pensant en un format i experiència que despertin l'interès entre el públic juvenil. Il·lustracions i còmics, la realització d'un impactant espectacle en format site específic o la creació d'un Museu del Carnaval efímer, han estat les accions de les edicions realitzades fins ara, les quals van despertar un gran interès i van suscitar el debat i reflexió posteriors entre els joves i les joves participants.

 

Per a la present edició, l'Ajuntament de Roses centra la seva estratègia en les xarxes socials i noves tecnologies, atenent l'ús i importància que aquests mitjans tenen actualment entre el públic juvenil. Les diferents accions són també reforçades amb xerrades presencials que tenen lloc els dies 28 i 29 de gener -just una setmana abans de la celebració del Carnaval-, i que aplegaran més de 1.000 alumnes de Roses.

 

  • Escenes quotidianes: T'hi vols trobar?

 

Un total de 6 vídeos on s'escenifica la recreació de diferents situacions que poden comportar la ingesta d'alcohol o drogues (coma etílic, abusos sexuals, decebre la família, actuar en contra de la pròpia salut...) difosos pel nou perfil de facebook percarnavalnototshival, circulen per les xarxes socials des de fa dues setmanes. Escenes breus, amb un missatge clar i contundent, permeten impactar i fer posicionar l'espectador entorn a allò que està veient de forma immediata.

 

  • Nova web: percarnavalnototshival.roses.cat

 

L'Àrea de Joventut posa en marxa la nova web percarnavalnototshival.roses.cat on, d'una forma clara i concreta, informa sobre els efectes del consum d'alcohol, begudes energètiques, porros, èxtasi i amfetamines, bolets i al·lucinògens, cocaïna i LSD. Un altre apartat ofereix el visionat dels vídeos enregistrats durant aquesta campanya, mentre que l'apartat històric, permet conèixer les campanyes de les tres edicions anteriors, amb molt més material gràfic i audiovisual a l'abast del públic.

 

  • Els ciutadans, protagonistes de la campanya “Jo trio”

 

Un altre apartat que presenta la nova web és la campanya “Jo trio”, on qualsevol persona pot prendre partit en la campanya, participar penjant la seva fotografia amb el lema “Jo Trio #percarnavalnotots'hival”, i contribuir a la formació d'un gran collage de persones compromeses amb el Carnaval de Roses. L'aplicació permet, a més, compartir la imatge a les xarxes socials, possibilitant així fer la campanya el més visible i viral possible, per tal que el missatge arribi al major nombre de públic.

  

  • Xerrada per a més de 1.000 joves

 

Una darrera acció d'aquesta campanya és la realització de diferents sessions informatives al Teatre Municipal de Roses, els dies 28 i 29 de gener -just una setmana abans de l'inici de les festes de Carnaval-. Les tres xerrades realitzades al matí estan dirigides al miler d'alumnes que sumen els cursos de tercer i quart d'ESO, primer i segon de batxillerat i cicles formatius dels tres instituts de Roses (Cap Norfeu, Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà).

 

Per tal de fer extensiva la campanya a totes les famílies del municipi i públic en general, l'Ajuntament ofereix una sessió nocturna dijous 28 de gener, a les 20 h.

 

Com en l'edició passada, la campanya es durà també a terme a l'institut d'Empuriabrava, on la xerrada es realitzarà la propera setmana.

  

Implicació de les colles de Carnaval: ni una gota d'alcohol durant les passades infantils de 2014 i 2015

 

La resposta per part de les diferents entitats i colles implicades en la celebració del Carnaval a Roses no s'ha fet esperar, i la resposta a la crida feta per l'Ajuntament de Roses va ser immediata. Així, les diferents colles han regulat el consum d'alcohol durant les passades, aconseguint que durant la tradicional passada infantil de dissabte a la tarda celebrada els passats anys, no es consumís res d'alcohol, mentre que en la passada matinal de diumenge, un 90% de les colles van mantenir la mesura.

 

La voluntat municipal és la d'implicar tots els agents que participen i fan possible el carnaval rosinc, amb el doble objectiu d'actuar preventivament contra el consum d’alcohol, d'una banda, i de vetllar per mantenir el bon posicionament, qualitat i projecció d'un carnaval que cada any atreu milers de persones fins a Roses, de l'altra..

 

Uns resultats que animen l'Ajuntament de Roses a continuar treballant en aquesta línia, amb la col·laboració tant dels diversos departaments municipals implicats (Joventut, Policia Local, Festes i Carnaval, Cultura, Ensenyament, Sanitat i Turisme), com d'entitats, Mossos d'Esquadra, serveis sanitaris,... de la població, així com un important equip de voluntaris.


 Web de la campanya:

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document