L'Àrea de Turisme de Roses atén 50.000 visitants durant els mesos de juliol i agost

El servei d’atenció personalitzada que l’Àrea de Turisme de Roses ofereix als visitants del municipi a través de les seves dues oficines, ha atès durant els mesos de juliol i agost un total de 49.906 persones. Finalitzat el punt més àlgid d’afluència turística a la població, l’Àrea ha iniciat la tasca de promoció i captació de nous mercats, com la recent participació a la Fira d'Utrech o la preparació de campanyes enogastronòmiques.
L'Àrea de Turisme de Roses atén 50.000 visitants durant els mesos de juliol i agost

Oficina de Turisme de Roses

01/10/2015 09:55 -   Departament de Comunicació i Premsa  

Les dades recollides entorn a les persones ateses des dels serveis d’informació turística de l’Ajuntament de Roses durant la temporada d’estiu, donen enguany una xifra i procedències molt similars a la dels exercicis anteriors. Així, del total de 49.906 turistes que van passar per les oficines de l’Av. de Rhode i de Santa Margarida, la procedència majoritària segueix essent la francesa (59,4%), seguida de la catalana i de la de visitants de la resta de l'estat, amb un percentatge del 12,8% i del 11,8% respectivament. El 16 % restant el composen turistes provinents principalment d’Alemanya, Països Baixos, Anglaterra, Bèlgica i Itàlia.

 

Les demandes més freqüents que han fet els turistes tracten sobre les visites que poden fer a Roses (exactament 11.152 consultes) i als seus voltants (6.694 demandes), seguides de localitzacions, programa de festes i activitats de lleure, activitats esportives i senderisme, comerços, etc. D'altra banda, comença a apreciar-se un increment en les consultes relacionades amb els apartats gastronòmic i enoturístic, amb 760 consultes.

 

En l'apartat de patrimoni, un altre dels atractius i interessos de la vila, un total de 16.756 persones van visitar durant juliol i agost la Ciutadella de Roses, mentre que el Castell de la Trinitat va rebre 3.512 visitants. A part d'aquestes visites lliures, es van dur a terme 3.407 visites guiades a la Ciutadella i 891 al Castell.


Tasques de promoció i captació de nous mercats

 

Quan tot just finalitza la temporada de major afluència turística, el departament de Turisme de l’Ajuntament ha reprès ja les seves accions per a la promoció del municipi i per a la captació de nous públics potencials. Així, a mitjans de setembre, Roses va participar en la Fira de Turisme d'Utrech destinada al visitant sènior que viatja fora de l'estiu, amb la intenció de potenciar la desestacionalització de la temporada turística al municipi augmentant la captació de turistes del mercat holandès.

 

Altres accions se centraran en la promoció dels diferents productes i atractius que ofereix Roses, alguns ja plenament coneguts i consolidats (patrimoni, entorn natural, activitats i serveis de lleure...), i altres en emergència i que comencen a suscitar l'interès dels visitants, com són la gastronomia o l'enoturisme.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document