COMUNICACIÓ PRÈVIA D'OBRA MENOR

Comunicació que es fa a l'Ajuntament de la realització de qualsevol obra exclosa de llicència.


Característiques

  • Àrea tramitadora: Urbanisme
  • Lloc de presentació: Les persones jurídiques estan obligades a presentar la sol·licitud per mitjans electrònics a través de la seu electrònica.
    Les persones físiques poden escollir la forma de fer-ho, per mitjans electrònics o presencialment. En aquest darrer supòsit el lloc de presentació serà l'Oficina d'assistència en matèria de registres (plaça de Catalunya, núm. 12) o qualsevol dels altres previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. La persona, en qualsevol moment, podrà modificar el mitjà escollit.

    En el supòsit que s'actuï per mitjà de representant, caldrà que s'acrediti la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixi constància fidedigna.
    A aquests efectes, s'entendrà acreditada la representació per apoderament "apud acta" efectuada en el Servei d'Atenció al Ciutadà, o bé de forma electrònica (cliqueu el link).

  • Destinatari, qui ho pot comunicar: Persona física o jurídica
  • Preu: Les taxes o els impostos que es deriven del tràmit cal fer-los efectius mitjançant la carta de pagament que se us remetrà una vegada hàgiu formalitzat la comunicació prèvia (de forma presencial o electrònicament) o mitjançant ingrés per  transferència bancària al compte d’aquest Ajuntament.


                                            IBAN AJUNTAMENT ROSES ES46 2100 0138 8702 0047 4394

                                                                          IMPORTANT: 

    • En cas de pagament per transferència bancària cal indicar el codi de la carta de pagament i/o les següents dades:  
                                  O. menor + el nom i número de carrer de les obres.
    • En cas de pagament per transferència bancària cal que envieu una còpia del comprovant de pagament  com a document adjunt a la instància de comunicació prèvia. 
    • Si es fa de manera presencial, podeu pagar amb targeta de crèdit o dèbit.
       
  • Les taxes/impost a autoliquidar per a aquest tràmit són les següents:

NO ES TRAMITARÀ CAP COMUNICACIÓ PRÈVIA SENSE QUE S'HAGI EFECTUAT EL PAGAMENT DE LES TAXES I/O IMPOSTOS ABANS DESCRITS 

  • Termini màxim de durada del procediment i efectes del silenci: La persona interessada resta habilitada per executar l'acte de què es tracti des del moment de la presentació de la comunicació prèvia i dels documents requerits, sempre i quan les obres s'ajustin a la normativa urbanística i s'hagin pagat les taxes municipals i l'ICIO corresponent.
  • Tipus d'obres:
  1. Les construccions i instal·lacions de nova planta, i les obres d'ampliació, reforma, modificació, rehabilitació o demolició total o parcial de construccions i instal·lacions que, d'acord amb la legislació sobre ordenació de l'edificació, no requereixin l'elaboració d'un projecte tècnic.
  2. La construcció o la instal·lació de murs i tanques.
  3. La col·locació de cartells i tanques de propaganda visibles des de la via pública.
    • Canviar paviments interiors i exteriors (patis i eixides), paviment dels graons d'escala i sòcols.
    • Revestiments interiors i exteriors.
    • Reparar, substituir o muntar instal·lacions interiors (d'aigua, gas, electricitat, telefonia, calefacció, aspiració, seguretat, audiovisuals i altres instal·lacions domèstiques) vistes o amb realització de regates a les edificacions i que no afectin l'estructura.
    • Instal·lar aparells d'aire condicionat.
    • Col·locar o substituir falsos sostres, motllures i ornaments interiors.
    • Col·locar reixes en finestres o portes, sense modificar el buit arquitectònic de façana, les seves mides ni proporcions, i sense crear perfils sortints de l'alineació de façana.
    • Substituir o instal·lar tancaments, sense modificar el buit de façana.
    • Reformar cuines, banys, lavabos o safaretjos existents: enrajolats, instal·lacions, aparells sanitaris, marbres i mobles de cuina, en tots els casos sense modificació de la distribució d'envans i sense realitzar forats en façanes exteriors o de carrer.
    • Construir, reparar i substituir canonades o desguassos a l’interior de les edificacions i parcel·les.
    • Pintar, estucar i mantenir façanes.
    • Netejar solars i terrenys. 
    • Reparar cobertes i terrats sense que afectin elements estructurals.
    • Reposar i substituir materials i elements que no afectin estructura.
    • Obres interiors a locals no destinats a habitatges que no modifiquin l’estructura.
  • Observacions: Les esmentades obres estan subjectes a llicència urbanística si es duen a terme:
    1. En sòl no urbanitzable i urbanitzable no delimitat.
    2. En béns sotmesos a un règim de protecció patrimonial cultural o urbanística. 

Com es fa

  • Documentació necessària:
  • Formulari degudament emplenat.
    - Si es presenta electrònicament (via on line):  vegeu el model d'instància clicant aquí (requereix autenticació).
    Si es presenta presencialment: vegeu el model d'instància clicant aquí.

    Els interessats es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin.

    Amb la instància cal adjuntar-hi, OBLIGATÒRIAMENT, la següent documentació:  
    1. Acreditació de la representació (en el supòsit que s'actuï per mitjà de representant). (cliqueu el link)
    2. Annex associat a una comunicació prèvia d'obres  (per veure model cliqueu aquí). 
      -  Cal descarregar l'esmentat annex, omplir-lo, signar-lo i adjuntar-lo a la comunicació prèvia d'obres.
      - Els camps de l'annex marcats amb un asterisc (*) són obligatoris.
      - La referència cadastral consta en el rebut d'IBI (urbana). O bé, podeu consultar-la clicant aquí
    3. Justificant de pagament de les taxes municipals i l'ICIO (impost sobre construccions, instal·lacions i obres) corresponent (vegeu l'import a pagar i com fer el pagament a l'apartat "Característiques", subapartat "Preu", d'aquest tràmit).
    4. Plànol cadastral i/o plànol de situació amb indicació de la finca on es pretén executar les obres (per veure plànol de Roses cliqueu aquí).
    5. Pressupost detallat.
    6. Croquis acotat.
    7. Autorització/comunicació/declaració... sectorial que correspongui (Servei de Costes, Agència Catalana de l'Aigua, Parc Natural del Cap de Creus...), en el cas que sigui preceptiva.
      • En el cas d'ADEQUACIÓ DE LOCAL també cal aportar:
        1. Memòria tècnica descriptiva i gràfica (amb plànols a escala) on es descriguin les dades característiques de les obres així com de l'establiment en relació amb l'activitat (alçada, superfície, amplada d'accessos, presència de serveis higiènics, compliment dels requeriments de la normativa d'accessibilitat, ignifugació d'estructures metàl·liques, etc.).
      • En el cas de MURS I TANQUES  també cal aportar:
        1. Croquis acotat, grafiant les dimensions (llargada, alçada i gruix), els materials i els colors, i justificant que s'ajusten a la normativa urbanística que li sigui d'aplicació.
      • En el cas de RÈTOLS també cal aportar:
          1. Croquis acotat, grafiant les dimensions (llargada, alçada i gruix), el text, els materials i els colors, i justificant que s'ajusten a la normativa urbanística que li sigui d'aplicació.
          2. Plànol d'alçat i/o fotomuntatge de la proposta.
            • Els anuncis publicitaris mitjançant panells, situats fora del sòl urbà, estaran subjectes a llicència.
        •  En el cas de PINTURA I/O ARRANJAMENT D'UNA FAÇANA, també cal:
          1. Indicar el color a pintar (el parament de la façana, la serralleria i la fusteria), amb referència a la carta de colors de Roses.
          2. Indicar si s'utilitzarà una bastida i, en cas afirmatiu, si la bastida s'instal·larà a la via pública o en sòl privat.
            • En cas que la bastida ocupi la via pública, cal demanar llicència per dur a terme l'esmentada ocupació (vegeu la tramitació i documentació que cal aportar clicant aquí).
            • En cas que la bastida s'instal·li en terreny privat, però tingui una alçada superior a 5 metres, amb la comunicació prèvia d'obres cal aportar, a més:
              • Projecte tècnic, visat, del muntatge i utilització de la bastida o bé, en el cas de bastides normalitzades (per exemple metàl·lics tubulars prefabricats), documentació alternativa que inclogui el certificat del producte expedit per un organisme nacional de normalització i el manual d'instruccions del fabricant sobre el muntatge, utilització i desmuntatge.
         
    • Efectes de la comunicació:
      1. La persona interessada resta habilitada per executar l'acte de què es tracti des del moment de la presentació de la comunicació prèvia i dels documents requerits, sempre i quan les obres s'ajustin a la normativa urbanística i s'hagin pagat les taxes municipals i l'ICIO corresponent.
      2. La inexactitud, la falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada que consti en la comunicació o en la documentació preceptiva determinen, amb l'audiència prèvia de les persones interessades, la impossibilitat de continuar duent a terme l'acte comunicat des del moment en què es notifiqui la resolució corresponent a les persones afectades, sense perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que escaiguin (article 74.2 del Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística - DOGC núm. 6623 de 15.05.2014).
      3. L'interessat resta obligat a presentar i facilitar totes les dades que pugui exigir l'Ajuntament de Roses per a la inspecció i comprovació dels documents esmentats en aquesta comunicació. 
         
    • Condicions generals:
      1. El termini màxim per iniciar les obres és d'un mes i de sis mesos per acabar-les, comptats ambdós terminis des de l'endemà de la presentació de la comunicació. Aquests terminis podran ser prorrogables si es reuneixen les condicions previstes a l'article 189 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme (DOGC núm. 5686 de 05.08.2010), modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer (DOGC núm. 6077 de 29.02.2012).
      2. Aquesta comunicació no dóna dret a exercir cap activitat comercial, industrial, econòmica o empresarial. En aquest cas, s'haurà de comunicar l'exercici de l'activitat o disposar de la llicència o autorització corresponent expedida per l'administració competent.
      3. S'han de gestionar de manera controlada les terres, els enderrocs, les runes i els residus de la construcció generats en les obres d'enderroc, construcció i excavació, d'acord amb l'Ordenança municipal de residus i neteja urbana.
      4. Finalitzades les obres, l'interessat ha de disposar d'un certificat de gestor referent a la quantitat i tipus de residus lliurats, d'acord amb el Decret 89/2010 segons el qual s'aprova el Programa de gestió de residus de la construcció de Catalunya (PROGROC).
      5. Ha de complir l'Ordenança municipal reguladora del soroll i les vibracions.



    Normativa

    • Pla general d'ordenació urbana de Roses.
    • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme (DOGC núm. 5686, de 05.08.2010); modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer (DOGC núm. 6077, de 29.02.2012).
    • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei d'urbanisme (DOGC núm. 4682, de 27.07.2006).
    • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística (DOGC núm. 6623, de 15.05.2014).
    • Llei 16/2015, de 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica (DOGC núm. 6920, de 24.07.2015).

    Accions del document