Ajuntament de Roses
Sou a: Inici / Tramits / INSCRIPCIÓ O MODIFICACIÓ EN EL PADRÓ D'HABITANTS

INSCRIPCIÓ O MODIFICACIÓ EN EL PADRÓ D'HABITANTS

Es poden donar d’alta en el padró d’habitants de Roses les persones que així ho sol·licitin i que acreditin degudament la residència en el domicili en el qual volen empadronar-se; ciutadans nacionals o estrangers provinents d’un altre municipi de l’estat espanyol o d’un altre país, així com les altes per naixement.


Característiques

Lloc de presentació de la sol.licitud: Servei d'atenció ciutadana

Destinatari. Qui ho pot demanar:

  • Les persones majors d'edat que procedeixin d'un altre municipi de l'estat espanyol o de l'estranger i que vulguin fixar la seva residència habitual a Roses.
  • Persones empadronades que hagin de donar d'alta el naixement del seu fill o la seva filla.
  • Els representants legals dels menors d'edat o de persones incapacitades legalment.

Normativa Legal:

  • Resolució de 16 de març de 2015, de la subsecretaria, per la qual es publica la Resolució de 30 de gener de 2015, de la Presidència de l'Institut Nacional d'Estadística i de la Direcció General de Coordinació de Competències amb les Comunitats Autònomes i les Entitats Locals, sobre instruccions tècniques als Ajuntament sobre gestió del padró municipal
  • Reglament de població i demarcació territorial de les entitats locals.
  • Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
  • Llei 7/85 de 2 d'abril, Reguladora de Bases del Règim Local.
  • Real Decret 240/2007, de 16 de febrer, sobre entrada, lliure circulació i residència a Espanya de ciutadans dels estats membres de la UE i d'altres estats part en l'acord sobre l'espai Econòmic Europeu.
  • Codi Civil

Com es fa

Documents necessaris:

  • Document acreditatiu de la identitat
  • Llibre de família
  • Títol que legitimi l’ocupació de l’habitatge, o documents anàlegs.
  • Telèfon mòbil
  • Correu electrònic

Documents acreditatius de la identitat del sol·licitant major d’edat:

Espanyols:

  • DNI en vigor

 

Estrangers UE, Noruega, Islàndia, Liechtenstein i Suïssa:

  • Passaport en vigor expedit per les autoritats del país de procedència
  • Document acreditatiu de la identitat expedit per les autoritats del país de procedència en vigor
  • Certificat de Registre de Ciutadà de la Unió acompanyat del passaport o el document d’identitat en vigor

 

Estrangers d'estats diferents dels anteriors:

  • Targeta d’identitat d’estranger on figura el NIE.
  • Passaport en vigor expedit per les autoritzats del país de procedència.

 

 Documents acreditatius de la identitat dels menors d’edat:

Espanyols:

  • Llibre de família
  • Certificat de naixement
  • DNI (obligatori a partir de 14 anys)

 

Estrangers:

  • Nascuts a Espanya: llibre de família
  • Fora d’Espanya: mateixos documents d’identificació que els majors d’edat

 

Altres documents, segons el cas:

Si el menor s’ha d’empadronar amb un dels pares, serà necessari aportar un dels documents següents:

  • En cas de separació, divorci, tutela, acolliment o adopció, s’haurà d’aportar el corresponent conveni regulador, sentència o acta judicial on s’atorga la guarda i custòdia.
  • En cas que no existeixi sentència separació o conveni regulador en el que consti les dades de guarda i custòdia del menor, autorització signada pel progenitor que no s’empadrona amb el menor, juntament amb la fotocòpia del document d’identitat de dit progenitor.

 

Documents relatius al domicili:

Propietaris:

  • Escriptura de propietat
  • Acceptació d’herència
  • Contracte compra venda
  • Nota del registre
  • IBI

 

No propietaris:

  • Contracte de lloguer amb una antiguitat màxima d’un any, en cas que sigui superior últim rebut del lloguer.
  • Establiments col·lectius (residències, convents, hotels, pensions...): autorització  i fotocòpia DNI de la persona que ostenta la direcció del mateix.

 

Altres situacions:

  • Si la persona que s’empadrona no és propietària ni existeix contracte de lloguer, haurà d’aportar autorització signada pel propietari de l’habitatge i fotocòpia del document d’identitat de la persona que autoritza.
  • Si la persona s’empadrona en un domicili en el que consta ja empadronada la persona titular del contracte de lloguer, haurà d’aportar autorització i còpia del document d’identitat del titular del contracte de lloguer empadronat, contracte de lloguer i últim rebut de lloguer pagat.
  • Si la persona que autoritza, titular del contracte de lloguer, no està empadronada a l’habitatge, no pot autoritzar ningú a empadronar-se. En aquest cas haurà d’autoritzar el propietari de l’habitatge.

 

Per a qualsevol altre situació i/o aclariment de documentació demanar informació al Servei d’Atenció al Ciutadà (SAC).

 

L’Ajuntament està facultat per a requerir la presentació de documents addicionals i efectuar les comprovacions que cregui oportunes per confirmar la veracitat de les dades.

 



Accions del document

© Ajuntament de Roses 2013
Pl. de Catalunya, 12 - 17480 ROSES
Telf: 972 25 24 00 - informacio@roses.cat

Desenvolupament i Projecte Web per SEMIC Internet