Ajuntament de Roses
Sou a: Inici / Tramits / LLICÈNCIA D'OBRA MAJOR

LLICÈNCIA D'OBRA MAJOR

Obtenir llicència per a la realització d'obres de nova planta, ampliació, reforma estructural; i creació de nous habitatges.


Característiques

  • Àrea tramitadora: Urbanisme
  • Òrgan de resolució: Junta de Govern Local
  • Lloc de presentació: Les persones jurídiques estan obligades a presentar la sol·licitud per mitjans electrònics a través de la seu electrònica.
    Les persones físiques poden escollir la forma de fer-ho, per mitjans electrònics o presencialment. En aquest darrer supòsit el lloc de presentació serà l'Oficina d'assistència en matèria de registres (plaça de Catalunya, núm. 12) o qualsevol dels altres previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. La persona, en qualsevol moment, podrà modificar el mitjà escollit.
  • Destinatari, qui ho pot demanar: Persona física o jurídica
  • Normativa:
    • Pla general d'ordenació urbana de Roses.
    • Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el text refós de la Llei d'urbanisme (DOGC núm. 5686, de 05.08.2010); modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer (DOGC núm. 6077, de 29.02.2012).
    • Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la llei d'urbanisme (DOGC núm. 4682, de 27.07.2006).
    • Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística (DOGC núm. 6623, de 15.05.2014).
    • Llei 16/2015, del 21 de juliol, de simplificació de l'activitat administrativa de l'Administració de la Generalitat i dels governs locals de Catalunya i d'impuls de l'activitat econòmica (DOGC núm. 6920, de 24.07.2015).
  • Preu: Les taxes o els impostos que es deriven del tràmit cal fer-los efectius per algun dels mitjans següents:
    • Si es fa electrònicament, mitjançant transferència bancària:
      (IBAN AJUNTAMENT ROSES ES46 2100 0138 8702 0047 4394) 
    • Si es fa de manera presencial, amb targeta de crèdit o dèbit.
  • Les taxes/impost a autoliquidar per a aquest tràmit són les següents:
    • Taxa (en concepte de tramitació d'expedient). L'import de la taxa varia en funció del pressupost: 
    • ICIO: 3,50% sobre el pressupost (IVA no inclòs).
  • Termini màxim de durada del procediment: Dos mesos.
  • Efectes del silenci: Transcorregut el termini de dos mesos sense rebre resposta de l'Ajuntament, el silenci és positiu a excepció del que disposa l'article 5.2 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'urbanisme, modificada per la Llei 3/2012, de 22 de febrer; i l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.

Com es fa

  • Documentació necessària:
  • Documents mínims obligatoris que cal presentar per sol·licitar la llicència d'obres: 
  • Formulari, degudament emplenat (per veure model cliqueu aquí), amb el qual cal adjuntar, obligatòriament, la següent documentació: 
    1. Annex associat a una sol·licitud de llicència d'obres majors (per veure model cliqueu aquí). 
      -  Cal descarregar l'esmentat annex, omplir-lo, signar-lo i adjuntar-lo a la sol·licitud de llicència.
      - Els camps de l'annex marcats amb un asterisc (*) són obligatoris.
      - La referència cadastral consta en el rebut d'IBI (urbana). O bé, podeu consultar-la clicant aquí 
    2. Justificant de pagament de les taxes municipals corresponents (vegeu l'import a pagar i com fer el pagament a l'apartat "Característiques", subapartat "Preu" d'aquest tràmit).
    3. Plànol d'emplaçament del projecte georeferenciat en format vectorial (dwg o dgn).
    4. Projecte bàsic.
    5. Fotografies de l'estat actual de la parcel·la/edifici i dels elements d'urbanització.
    6. Autorització/comunicació/declaració... sectorial que correspongui (Servei de Costes, Agència Catalana de l'Aigua, Parc natural del Cap de Creu...), en el cas que sigui preceptiva per a la concessió de la llicència.
    • Documents que cal presentar una vegada atorgada la llicència i prèviament a iniciar les obres (en el supòsit que no s'hagin presentat amb la petició de llicència): 
    • Formulari, degudament emplenat (per veure model cliqueu aquí),amb el qual cal adjuntar, obligatòriament, la següent documentació: 
      1. Justificant de pagament de l'ICIO (vegeu l'import a pagar i com fer el pagament a l'apartat "Característiques", subapartat "Preu" d'aquest tràmit).
      2. Projecte executiu, visat pel Col·legi corresponent.
      3. Assumeix de l'arquitecte director de l'obra.
      4. Assumeix de l'arquitecte tècnic de la direcció d'execució d'obra. 
    • Observacions:
      • En el moment de presentar el projecte executiu aquest haurà d'estar visat i s'haurà d'acompanyar d'un informe subscrit per la direcció facultativa de les obres conforme s'adequa al projecte autoritzat.
      • La persona titular d'una llicència urbanística per a l'execució d'obres ha de lliurar a l'administració atorgant una còpia de l'acta d'inici d'obres, estesa per la direcció facultativa de les obres i, posteriorment, una còpia del certificat final d'obres expedit per aquesta mateixa direcció. Si les obres autoritzades no requereixen direcció facultativa per executar-les, les còpies de l'acta i del certificat esmentats han de ser substituïdes per la declaració responsable corresponent de la persona titular de la llicència urbanística (art. 37.3 del Decret 64/2014).
      • En el cas que, com a conseqüència de l'obra a realitzar s'hagi d'ocupar la via pública o instal·lar una grua, s'haurà de sol·licitar la corresponent llicència municipal.
      • Les llicències s'atorguen sense perjudici de les altres autoritzacions administratives que siguin exigibles. Això no obstant, en el supòsit d'actes que comporten l'execució d'obres, que requereixin altres autoritzacions administratives en concurrència amb la llicència urbanística preceptiva, no es pot atorgar aquesta llicència mentre no hagin estat concedides aquelles altres autoritzacions (art. 16 del Decret 64/2014).
    • Documentació resultant: Notificació de l'acord de concessió o denegació de la llicència.




    Accions del document

    © Ajuntament de Roses 2013
    Pl. de Catalunya, 12 - 17480 ROSES
    Telf: 972 25 24 00 - informacio@roses.cat

    Desenvolupament i Projecte Web per SEMIC Internet