Àrea d'Acció Social, Igualtat de Gènere i Nova Ciutadania
Horari d'atenció al públic: de 9.30 a 14 h

C. de Tarragona, núm. 83 (Casa del Mar)

correu electrònic: acciosocial@roses.cat

PROGRAMA "L'AVENTURA DE SER PARES: JA SÓN ADOLESCENTS!"

 

 PROGRAMA L'AVENTURA DE SER PARES: JA SÓN ADOLESCENTS!

Un espai d'acompanyament i suport a les mares i pares en l'educació dels seus fills i filles adolescents amb edats entre els 12 i 14 anys. 

 

INSTITUT ILLA DE RODES: 

  • Quan: Els dimarts del 21 de gener a l'14 d'abril de 2020, de 17 a 19h.
  • Inscripcions: al correu electrònic nvidal@roses.cat o bé al telèfon 972 25 24  00 (Àrea d'Acció Social, Igualtat de Gènere i Nova Ciutadania). Cal facilitar. el nom i cognoms, un telèfon de contacte i el dia / horari escollit. 

 

CENTRE ESCOLAR EMPORDÀ:  

  • Quan: Els dimecres del 22 de gener a l'1 d'abril de 2020, de 17 a 19h.
  • Inscripcions: al correu electrònic nvidal@roses.cat o bé al telèfon 972 25 24  00 (Àrea d'Acció Social, Igualtat de Gènere i Nova Ciutadania). Cal facilitar. el nom i cognoms, un telèfon de contacte i el dia / horari escollit. 

 

INSTITUT CAP NORFEU:

  • Quan: Els dijous del 23 de gener al 2 d'abril de 2020, de 15 a 17h.
  • Inscripcions: al correu electrònic nvidal@roses.cat o bé al telèfon 972 25 24  00 (Àrea d'Acció Social, Igualtat de Gènere i Nova Ciutadania). Cal facilitar. el nom i cognoms, un telèfon de contacte i el dia / horari escollit.

 

QUÈ ÉS?

 

És un recurs d'acompanyament i suport als pares i mares a l'hora de desenvolupar les seves competències parentals, de fer front a l'estrès, d'establir límits i de tractar altres temes que els preocupen.

És un espai on poder compartir les experiències amb altres pares i mares, complementades amb un punt de vista professional que faci possible un millor coneixement dels fills i d'ells mateixos, i s'aconsegueixi, així, més seguretat en les seves actuacions. 

L'Aventura de ser pares: ja són adolescents consta d'onze sessions que es realitzen en setmanes consecutives. Tenen dues hores de durada i es realitzen als diferents centres educatius de secundària del municipi. 

Està dirigit a pares i mares amb fills amb edats compreses entre els 12 i 14 anys (1r i 2n d'ESO) i, en dues de les sessions, hi assisteixen els fills. 

 

DE QUÈ PARLAREM?

 

L'adolescent: una etapa plena de canvis. Coneixement del meu fill/a.

Necessitem ARAR. Atenció, respecte, afecte i reconeixement. 

Estima'l perquè s'estimi. Autoestima i Assertivitat en els fills/es.

Parlem-ne i no m'enviïs un WhatsApp!. Habilitats de comunicació

Acompanyem les emocions. Expressió i gestió de les emocions i sentiments. 

Si tu guanyes, jo guanyo...guanyem!. Estratègies de resolució de conflictes, negociació i presa de decisions.

Tu endreces, jo cuino. Organització de la vida quotidiana familiar. 

Parlem de conductes de risc sense embuts. Posicionament dels pares i mares respecte a les drogues, la sexualitat,...

Apantallats. Posicionament dels pares i mares respecte a l'ús de les pantalles. 

Conseqüències i corresponsabilitats. Autoritat i límits. 

 

PER A QUÈ PARTICIPAR EN AQUEST ESPAI?

 

L'adolescència és una etapa complicada però tenir un fill/a adolescent pot ser-ho més. Sense donar-nos compte, aquells nens que eren tan propers, ingenus, amables, sincers...es converteixen en perfectes desconeguts amb pensaments, gustos i valors propis i, al mateix temps, provocadors, incoherents i inconstants, que exigeix altes dosis d'adaptació i aprenentatge per part de tots. 

Molt sovint l'entesa entre pares i fills no sol ser fàcil i menys en l'adolescència, el que en anteriors etapes funcionava, ja no val. Augmenta la probabilitat que sorgeixin conflictes o dificultats familiars, molts d'ells de baixa intensitat i molt referits en assumptes domèstics i quotidians com l'hora d'arribar a casa, el temps que dediquen a estudiar,... no obstant, tenen un efecte acumulatiu que acaben afectant de forma negativa a la convivència familiar (relacions - comunicació) i la satisfacció vital. 

Els pares poden trobar-se desorientats en com han d'actuar amb ells, quina és la millor manera de comunicar-se, ...i amb inquietuds i preocupacions respecte als pas de primària a secundària, els canvis d'humor, les influències dels amics, els risc de fracàs escolar, el possible consum de drogues, la informació sexual i altres qüestions de similar importància.  

Des de l'Àrea d'Acció Social, Igualtat de Gènere i Nova Ciutadania, s'ofereix aquest recurs: un espai on debatre i reflexionar sobre les pròpies pràctiques educatives i creences, on escoltar altres opcions i alternatives i, decidir lliurement la millor opció per a la vostra família i per a la vostra situació.

Accions del document