LLICÈNCIA URBANÍSTICA DE PARCEL·LACIÓ

L'article 22 del Decret 64/2014, defineix el concepte de parcel·lació urbanística.


Característiques

  • Àrea tramitadora: Urbanisme
  • Òrgan de resolució: Alcalde
  • Lloc de presentació: Les persones jurídiques estan obligades a presentar la sol·licitud per mitjans electrònics a través de la seu electrònica.
    Les persones físiques poden escollir la forma de fer-ho, per mitjans electrònics o presencialment. En aquest darrer supòsit el lloc de presentació serà l'Oficina d'assistència en matèria de registres (plaça de Catalunya, núm. 12) o qualsevol dels altres previstos a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú. La persona, en qualsevol moment, podrà modificar el mitjà escollit.

    En el supòsit que s'actuï per mitjà de representant, caldrà que s'acrediti la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixi constància fidedigna.
    A aquests efectes, s'entendrà acreditada la representació per apoderament "apud acta" efectuada en el Servei d'Atenció al Ciutadà, o bé de forma electrònica. cliqueu el link)

  • Destinatari, qui ho pot demanar: Persona física o jurídica
  • Preu: Les taxes a autoliquidar per a aquest tràmit són:
    - Llicència de parcel·lació, per cada parcel·la resultant: 33,59 €
    - Llicència d'agrupació, per cada parcel·la preexistent: 33,59 €
    (Per veure les ordenances fiscals cliqueu aquí) 

    ** NO ES TRAMITARÀ CAP SOL·LICITUD SENSE QUE S'HAGI EFECTUAT EL PAGAMENT DE LES TAXES

  • Termini màxim de durada del procediment: Un mes.
  • Documentació resultant: Notificació resolució.
  • Efectes del silenci: Transcorregut el termini d'un mes sense rebre resposta de l'Ajuntament el silenci és positiu a excepció del que disposa l'article 5.2 del Decret legislatiu 1/2010, de 3 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei d'Urbanisme, modificada per la Llei 3/2012, de 22 de febrer, i l'article 79 del Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s'aprova el Reglament d'obres, activitats i serveis dels ens locals.

Com es fa

  • Documentació necessària:Formulari degudament emplenat.
    - Si es presenta electrònicament (via on line): vegeu el model d'instància clicant aquí (requereix autenticació; cal pagar a l'emplenar la instància).
    - La instància a nom d'una persona física es pot presentar presencialment.

    Els interessats es responsabilitzaran de la veracitat dels documents que presentin.

    Amb la instància cal adjuntar-hi, OBLIGATÒRIAMENT, la següent documentació:  
    1) Acreditació de la representació (en el supòsit que s'actuï per mitjà de representant). cliqueu el link) 
    2) Justificant de pagament de les taxes municipals corresponents (vegeu l'import a pagar i com fer el pagament a l'apartat "Característiques", subapartat "Preu" d'aquest mateix tràmit).
    3) Memòria justificativa, que ha de comprendre la finalitat o l'ús a què es pretenguin destinar els lots proposats i la seva adequació al planejament urbanístic aplicable i al règim legal de formació de parcel·les i finques.
    4) Proforma del document públic o privat que reflecteixi la divisió de terrenys o l'operació jurídica assimilada que se sol·liciti.
    5) Plànol de situació de la finca que es pretengui dividir, amb indicació de la seva referència registral i cadastral.
    6) Plànol parcel·lari georeferenciat de la finca esmentada, a escala adequada i amb base cartogràfica topogràfica, representatiu dels lots proposats. Cal aportar també aquest plànol en format vectorial (dwg o dgn).
    7) Superposició del plànol parcel·lari sobre un plànol de qualificacions urbanístiques.
    8) Fitxes descriptives dels lots resultants, incloses les relatives als terrenys destinats a sistemes urbanístics que s'hagin de cedir, si s'escau. Les fitxes han d'especificar els límits, la cabuda i la qualificació urbanística de cada lot, així com la seva qualitat d'indivisible, si s'escau.
     

Normativa

- Pla general d'ordenació urbana (PGOU) de Roses.
- Decret legislatiu 1/2010, de 3 d’agost, pel qual s’aprova el text refós de la Llei d’urbanisme (DOGC núm. 5686, de 05.08.2010); modificat per la Llei 3/2012, de 22 de febrer (DOGC núm. 6077, de 29.02.2012).
- Decret 305/2006, de 18 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la llei d’urbanisme (DOGC núm. 4682, de 27.07.2006).
- Decret 64/2014, de 13 de maig, pel qual s'aprova el Reglament sobre protecció de la legalitat urbanística (DOGC núm. 6623 de 15.05.2014).

Accions del document