‘Comprar al barri té premi’, premia amb 37 experiències culturals, gastronòmiques i de lleure per tot Catalunya
A Roses, són un total de 31 els establiments adherits a aquesta campanya, consistent a premiar a clients i comerciants. El comprador, per cada compra que realitza en un establiment adherit, rep una butlleta per participar en el sorteig del barri on està situat el comerç. Per la seva banda, cada municipi aporta tants premis com poblacions hi participen, basats en experiències gastronòmiques, nits d’hotel, visites guiades, espectacles, lots de productes típics, etc.
D’aquesta manera, els 37 guanyadors o guanyadores resultants del sorteig de cada municipi, podran gaudir de les 37 experiències aportades per les diferents poblacions, que també ofereixen un premi per a un comerciant. Entre clients i comerciants adherits a la campanya es repartiran doncs, en conjunt, 1.406 experiències valorades en 117.800 euros per visitar i conèixer cadascun dels municipis organitzadors.
En el cas de Roses, el premi consistirà en una estada d’una nit per a 2 persones durant la celebració del Festivalet de Roses, concretament la nit del 10 de novembre, així com les visites a la Ciutaddella de Roses i al Castell de la Trinitat.
Els establiments rosincs adherits a la campanya són: Centre d’Estètica Wellness, Hebodietètica Gira-Sol, Multiòptiques, Caramels Anna, Can Manies, Shopping, Match Bolsos, Four Children, Calçats Juanita, Bisuteria Amaranta, Calçats J&A&J Sabaters, Botiga Esther, El Talleret, Reparació de Calçat Tena, Cuida't, Boutique Emi, Vistaoptica Roses, Mundo del Colchon, Dori Dori, Carnisseria Plana, Kimy Caramels, Textura, Calçats Dari, Sabateria Roma2, Nens, Cinnamón, Papereria Traç, Natur Bio, Farmàcia Bosch, Fruites Esteve i Flors Mateu.
Xarxa Barris Antics, des de l’any 2004
La Xarxa de Barris Antics amb Projectes està formada per ajuntaments que impulsen plans de millora de barris en el nucli antic i fan aquesta campanya amb l’objectiu de potenciar i dinamitzar el comerç urbà de proximitat, per millorar la qualitat de vida i la cohesió social, i per donar a conèixer els 37 municipis: cultura, patrimoni, gastronomia, paisatge, i tradicions entre altres. Aquesta és la vuitena edició i el nombre de comerços adherits s’ha incrementat cada any des que es va iniciar l’any 2011.
L’objectiu és el de recuperar la centralitat comercial dels nuclis històrics i, així, el seu lloc referent dins del municipi. A partir d’aquest treball conjunt va néixer el 2011 la primera campanya de ‘Barris antics, molt per descobrir, molt per oferir’, premiada l’any 2017 amb el premi Copa España Creativa en valorar el jurat el model de cooperació i autogestió emprats.
Des de la seva creació, l’any 2004, el Fons de foment del Programa de barris ha destinat 4,7 M€ a la promoció comercial i a la dinamització de l’activitat econòmica en els barris antics on s’hi desenvolupa un projecte d’intervenció integral. Això a permès, al total de municipis que les realitzen, invertir 8,8 M€ en la millora de l’economia i en la promoció del patrimoni local.
Establiments 2018.pdf — Document PDF, 39 KB (40022 bytes)
Accions del document