80 alumnes de primària reben sessions setmanals de suport escolar fins a final de curs
Aquests tallers es plantegen com una acció socioeducativa de suport a la tasca escolar, realitzada en horari extraescolar i en coordinació directa amb els centres educatius. La seva finalitat és prevenir i reduir el fracàs escolar i l’abandonament prematur, incentivant el gust per aprendre i proporcionant recursos per a l’adquisició de coneixements, hàbits i actituds. L’Àrea d’Ensenyament organitza des de l’any 2006 aquesta activitat, afavorint el desenvolupament de les competències bàsiques de cada etapa educativa, l’autonomia personal i la competència comunicativa.
Enguany participen en les activitats un total de 80 alumnes de primària (40 de cicle mitjà i 40 de cicle superior) de les escoles públiques de Roses: Montserrat Vayreda, Narcís Monturiol, Jaume Vicens Vives i Els Grecs. Els participants són seleccionats pels propis centres en funció de les necessitats detectades.
Les activitats i exercicis que es duen a terme estan dirigits per monitors i una coordinadora pedagògica, que orienten els alumnes sobre com planificar correctament les seves tasques escolars, treballar en equip, aplicar tècniques d’estudi i potenciar una actitud activa envers l’aprenentatge, estimulant també l’àmbit de l’expressió i la comprensió oral i escrita. Tanmateix, es realitza un avaluació continuada dels alumnes i trobades de coordinació amb els diferents centres, per al traspàs d’informació i necessitats de cada alumne.
Accions del document
