80 nens i nenes de primària participen aquest curs en el Taller d’Estudi organitzat per l’Ajuntament
El taller d’estudi es formula com una activitat de suport a la tasca escolar, en coordinació amb les escoles, orientat a afavorir els hàbits d’organització i estudi i de planificació de la tasca dels alumnes. Al llarg de les sessions, els monitors encarregats del taller orienten els alumnes com estudiar o fer els deures, resolen dubtes que els puguin plantejar, etc, amb l’objectiu d’afavorir l’èxit escolar, potenciant la igualtat d’oportunitats entre l’alumnat.
El total d’infants que participen enguany en aquest proposta és de 80, pertanyents a les escoles Montserrat Vayreda, Narcís Monturiol, Vicens Vives i Els Grecs. 40 d’ells són de cicle superior (5è i 6è) i els 40 restants de cicle mitjà (3r i 4t). Cada cicle es distribueix en grups de 10 alumnes per facilitar una atenció més propera i personalitzada i disposen d’un monitor titulat per grup i d’un supervisor pedagògic que coordina les activitats.
Aquesta iniciativa té el seu origen en el tallers d’estudi assistit que durant sis cursos consecutius (2006 a 2012) es van portar a terme a Roses, emmarcats en el que fou el Pla Educatiu d’Entorn. L'èxit i resultats assolits amb la proposta, valorada molt positivament per part de la comunitat educativa rosinca, va motivar que l'Àrea d'Ensenyament de l'Ajuntament reprengués l'experiència durant el curs 2013-2014 dins el Pla Educatiu Municipal.
Accions del document