80 nens i nenes participen en els tallers de deures de Roses
El taller de deures vol afavorir els hàbits d’organització, d'estudi i de planificació de la tasca escolar en general, orientar l’alumne a l’hora d’estudiar o fer els deures i resoldre els dubtes que li sorgeixin, oferint un espai tranquil i ordenat a aquells alumnes que es troben en una situació sòciocultural desafavorida o provinents d’un entorn social i familiar poc preparat per incentivar de manera activa el procés d’ensenyament- aprenentatge de l’infant.
Els tallers es porten a terme de dilluns a dijous, a les aules de l’escola d’adults municipal, de les 17 a les 18h. Es disposa d’un monitor/a titulat per cada grup de 10 alumnes i d’un supervisor/coordinador pedagògic d’activitat. Enguany l’activitat inclou un total de 118 dies lectius.
Aquesta iniciativa és hereva directa dels tallers d’estudi assistit que durant sis cursos consecutius (2006 a 2012) es van portar a terme en els centres escolars de Roses, emmarcats en el que fou el Pla Educatiu d’Entorn. L'èxit i resultats assolits amb la proposta, valorada molt positivament per part de la comunitat educativa rosinca, va motivar que l'Àrea d'Ensenyament de l'Ajuntament reprengués l'experiència durant el curs 2013-2014, que encara continua.
Accions del document