Campanya per reduir el malbaratament alimentari a restaurants

L’Ajuntament de Roses posa en marxa a Roses la campanya Remenja’mmm impulsada per la Fundació prevenció residus i consum Rezero, que té per finalitat sensibilitzar consumidors i treballadors dels restaurants del malbaratament alimentari en aquests establiments, tot proposant accions alternatives per a la seva reducció.
22/06/2018 15:00 -    

Entre un 4 i un 10% dels aliments que entren a un restaurant acaben a les escombraries. Aquest malbaratament no només es deu a les pràctiques i/o excedents de cuina, una gran part és degut a tot allò que els comensals no consumeixen. És a dir, el que queda al plat quan marxem del restaurant i que per motius obvis no és pot tornar a servir.

 

Per revertir aquesta situació, Rezero impulsa la campanya Remenja'mmm a tot Catalunya, que a Roses compta amb el suport de l'Ajuntament. L’objectiu és sensibilitzar a tots els actors implicats, consumidors i treballadors, en el malbaratament alimentari en restaurants, proposant accions alternatives per a la seva reducció. La solució pràctica que s'ofereix (un envàs atractiu tipus bossa) pretén normalitzar l'hàbit d'emportar-se el menjar i la beguda que el client no s'ha acabat i fer als restaurants proactius de la iniciativa. En aquest sentit, el paper dels restaurants és clau per aconseguir un canvi d'hàbits cap al reaprofitament alimentari.

 

Durant el mes de juliol es visitarà els restaurants de Roses que podrien estar interessats a participar en la campanya, per tal d'informar-los. Els establiments que s’adscriguin i col·laborin amb la iniciativa, rebran un kit de materials, que consisteix en 100 bosses de paper, un adhesiu acreditatiu per a la porta de l’establiment i un tríptic amb consells de bones pràctiques per al sector de la restauració.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document