El Servei de Teleassistència de Roses atén 6.733 trucades durant 2014

El regidor i tècnics de l'Àrea de Benestar Social de Roses, s'han reunit recentment amb el Servei de Teleassistència per fer balanç del funcionament i gestió d'aquest servei assistencial a Roses durant el darrer any 2014. Aquesta prestació realitza un seguiment continuat de les persones grans o amb mobilitat reduïda que viuen o passen moltes hores soles, permetent així millorar la seva seguretat i qualitat de vida.
11/03/2015 11:33 -   Departament de Comunicació i Premsa  

El Servei Local de Teleassistència (SLT) que ofereix la Diputació de Girona conjuntament amb els consistoris de la demarcació, consisteix en el subministrament d'un dispositiu electrònic a les persones usuàries, a través del qual, prement el botó del polsador, es contacta directament amb els professionals del Centre d’Atenció de Teleassistència sense necessitat de despenjar el telèfon ni marcar cap número i parlar des de qualsevol punt de casa. El servei ofereix atenció permanent les 24 hores del dia, els 365 dies de l'any.

 

A Roses, durant l'any 2014 s'han comptabilitzat un total de 136 persones usuàries del servei, xifra que representa una cobertura del 3,84% de les persones més grans de 65 anys del municipi. Una altra prestació amb què compta són els dispositius de seguretat que permeten detectar situacions de risc o d'emergència a les llars dels usuaris més vulnerables (fum, foc, gas,...) que en el cas de Roses compta amb un total de 8 dispositius en funcionament.

 

El perfil dels usuaris a Roses correspon a un 73,9% de dones front a un 26,1% d'homes. Per segments d'edats, el 53,8% tenen de 65 a 84 anys, el 43,7% més de 85 anys i un 2,5% de 18 a 64 anys. La majoria de les persones que reben aquest servei a Roses viuen soles (58,8%), mentre que un 34,5% ho fan acompanyats d'una persona i un 6,7% de més d'una.

 

Durant el passat any el Centre d'Atenció ha gestionat un total de 6.733 trucades del municipi, entre les rebudes dels propis usuaris i les realitzades pel propi Servei als domicilis per conèixer l'estat dels usuaris, oferir-los informació, etc. D'altra banda, s'han atès també 1.107 serveis de seguiment, consistents en parlar telefònicament amb les persones que es troben en període de convalescència després d'una malaltia o operació, recordar la presa de medicaments o les cites amb el metge, fer l'acompanyament en un procés de dol o felicitar per l'aniversari, entre d'altres.

 

Per últim, el nombre d'emergències realitzades durant 2014 han ascendit a 135 i el nombre de visites a domicili ha estat de 256.

 

Des del consistori rosinc es valora molt positivament la tasca realitzada pel Servei Local de Teleassistència ja que implica augmentar la seguretat i una major autonomia funcional als seus usuaris i proporciona tranquil·litat tant a elles mateixes com a l'entorn familiar.

 

 

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document