Es constitueix el Consell d'Infants de Roses

El 18 de gener va tenir lloc a la sala de plens de l’Ajuntament de Roses l’acte de constitució del Consell d’Infants per a la creació d’un espai de jocs, el qual quedà format per un total de 15 alumnes dels centres escolars rosincs, la regidora d’Ensenyament del consistori i tècnics municipals. L’objectiu del Consell és fer participar tots els alumnes del municipi, a través de 15 representants, en l’elaboració de les propostes per a la creació d’un nou espai de jocs al municipi.
Consell d'Infants

Consell d'Infants

19/01/2012 00:00 -   Departament de Comunicació i Premsa  

A la iniciativa municipal han respost la totalitat de centres educatius de Roses, fet que permetrà la participació en el projecte d’un total de 1.313 alumnes d’entre 6 i 12 anys. Ahir es van presentar a l’Ajuntament els 15 alumnes escollits com a representants de tot aquest alumnat, pertanyents a les escoles Narcís Monturiol, Vicens Vives, Els Grecs, Montserrat Vayreda i Centre Escolar Empordà.

El Consell d’Infants s’integra per la regidora d’Ensenyament com a presidenta, els 15 alumnes i dos tècnics municipals com a vocals, i la tècnica d’Ensenyament com a secretària. La missió del mateix és la de presentar, valorar i seleccionar les propostes desenvolupades prèviament pels alumnes a les aules, fins obtenir la combinació de propostes que resulti més idònia per al nou espai de jocs que es vol projectar a la rambla de la Riera Ginjolers.

El consell tindrà una periodicitat fixa per permetre el correcte assessorament i desenvolupament dels projectes al llarg de tot el temps que duri el procés. Per a aquest projecte, l’Ajuntament ha proposat també un guió a les escoles que permetrà treballar amb els alumnes aspectes com les característiques urbanes de Roses i del seu nucli antic, els principis arquitectònics (plànols, mesures, treball de les escales...), la funció dels espais comuns en una població, la seguretat, i tot allò que cal tenir en compte en una obra d’aquestes característiques.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Contingut relacionat

Accions del document