L’Ajuntament i el Síndic de Greuges signen un conveni per impulsar la defensa dels drets en l’àmbit local

L’alcaldessa de Roses, Magda Casamitjana, i el síndic de greuges de Catalunya, Rafael Ribó, han signat un conveni de col·laboració per tal d’oferir una millor atenció als habitants de Roses en la defensa dels seus drets en l’àmbit local. El conveni estableix que el Síndic ha d’oferir a l’Ajuntament una supervisió singularitzada de la seva actuació i apropa les vies d’accés de la ciutadania a aquesta institució.
20/05/2010 00:00 -   Departament de Comunicació i Premsa  

Després de la visita del Síndic a Roses del passat mes de novembre, l’Ajuntament ha volgut fer un pas més en la col·laboració amb aquesta institució i en el seu apropament a la localitat. En base al conveni aprovat, el síndic oferirà a partir d’ara a l’Ajuntament una supervisió singularitzada de la seva actuació, que es concretarà en la tramesa d’un informe anual que reculli la situació de les queixes gestionades referents al municipi i una estadística de les consultes provinents de persones i d’entitats de Roses que s’hagin atès al Síndic. D’altra banda, el Síndic també podrà assistir a un plenari municipal per exposar i debatre l’informe esmentat.

L’alcaldessa de Roses ha remarcat la voluntat municipal a facilitar l’accés de la ciutadania a la important tasca de defensa dels drets fonamentals i llibertats públiques de les persones que el Síndic desenvolupa. Rafael Ribó, per la seva part, ha felicitat l’Ajuntament per la valentia democràtica i la transparència que l’establiment d’aquest conveni implica, i ha manifestat l’impuls que l’acord representarà per abordar amb immediatesa els problemes dels ciutadans de Roses.

El conveni acorda que les dues institucions donaran la màxima celeritat a la tramitació de les queixes presentades al Síndic que afectin competències municipals. Amb aquesta finalitat, el síndic podrà desplaçar-se al municipi per comprovar sobre el terreny l’abast d’una queixa. També podrà traslladar a Roses els assessors que consideri adequats perquè s’entrevistin amb les persones o les entitats que ho sol·licitin i l’Ajuntament ha de facilitar-los un espai, que estarà situat a la segona planta del Teatre Municipal.

El conveni també inclou els diversos procediments que el ciutadà pot utilitzar per presentar una queixa al Síndic: de manera presencial o per correu ordinari a la seu del Síndic; per telèfon, trucant al 900 124 124; per correu electrònic a l’adreça sindic@sindic.cat; per fax al 933 013 187; pel web www.sindic.cat; lliurant-la al personal del Síndic durant alguna de les seves visites al municipi; o per mitjà de la bústia, d’ús exclusiu del Síndic, que s’instal·larà a la planta baixa de l’edifici de l’Ajuntament.

El Síndic podrà proposar que s’iniciï un procediment de mediació que faciliti una resolució positiva i ràpida de les queixes, sempre a petició conjunta dels interessats i de l’Ajuntament. El seguiment del conveni el farà un grup de treball format per representants de les dues institucions. El conveni té una vigència de dos anys. Aquest és el tretzè conveni d’aquestes característiques que signa el Síndic amb un municipi. Els anteriors van ser amb els ajuntaments de Sant Adrià de Besòs, Castellar del Vallès, Sant Sadurní d’Anoia, Cubelles, Cardedeu, Sant Pere de Ribes, Barberà del Vallès, Canet de Mar, Matadepera, Esparreguera, Tàrrega i Torelló.

El 2009 el Síndic va iniciar 54 actuacions (20 queixes i 34 consultes) provinents d’habitants de Roses. El 2008 hi van haver 30 actuacions (8 queixes i 22 consultes).

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document