Noves activitats del Pla Educatiu d’Entorn de Roses per al darrer trimestre del curs

El Pla Educatiu d’Entorn de Roses ofereix a partir d’ara i fins a la finalització del present curs escolar, noves activitats adreçades tant als alumnes com als pares i mares dels centres escolars públics del municipi. Els tallers de teatre, de conversa en català i d’activitats artístiques, o l’ampliació de l’horari de les biblioteques obertes, són algunes de les propostes.
28/03/2012 00:00 -   Departament de Comunicació i Premsa  

El taller de teatre compta amb la dinamització del Grup de Teatre de Roses. Des d’una vessant lúdica, funciona com un espai d’interrelació i convivència entre infants de diferents procedències i nacionalitats, amb el català com a llengua de cohesió. Està adreçat als infants de primària de Roses i compta en cada nova edició d’una molt bona resposta per parts dels escolars.

Una altra de les activitats que tindran lloc durant el període d’abril a juny són els tallers de conversa en català, adreçats en aquests cas a pares i mares que no entenen ni parlen el català o que ho fan a un nivell molt inicial. En ells es fomentarà l’aprenentatge i ús del català a un nivell inicial, que pot servir com a primer pas per iniciar-se en l’aprenentatge de la llengua catalana. Es desenvoluparan directament a les escoles (Vicens Vives, Grecs, Narcís Monturiol i Montserrat Vayreda), en horari lectiu.

Pensant també en els pares i mares nouvinguts, entre maig i juny el Pla Educatiu d’Entorn portarà a terme cinc sessions d’acollida per a famílies, amb la col·laboració del Pla comarcal de ciutadania i immigració. En aquestes xerrades es donarà a conèixer els serveis i recursos públics existents al municipi; els drets i deures dels ciutadans; els sistemes polític i administratiu, sanitari, educatiu, etc, fent una especial incidència en la relació família-escola i entorn.

A partir de Setmana Santa, les biblioteques obertes de les escoles ampliaran el seu horari passant a funcionar mitja hora més els dies d’obertura, per atendre la important demanda actual i continuar incentivant els més petits en l’hàbit de la lectura. Les activitats estan dirigides per dos monitors de lleure a cada escola.

Pel que fa als escolars d’ESO, i adreçat concretament als alumnes en perill de fracàs escolar, es realitzaran un seguit d’accions i visites de tipus orientatiu-formatiu i també laboral, que poden donar resposta a les seves necessitats més immediates d’inserció formativa o socio-laboral.

Altres activitats previstes són el Ludijoc, els tallers d’hàbits alimentaris saludables i d’informàtica per a pares, el taller d’activitats artístiques per a infants o, ja de cares a l’estiu, després de la finalització del curs escolar, l’activitat Patis Oberts, que oferirà als joves a partir de 1r d’ESO un espai de trobada i joc.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document