Novetats per a l'edició 2012 del Tour de França a Vela: Un Tour “mediàtic”
A menys d'un mes de l'inici del Tour de France à la Voile, ASO va realitzar la presentació de l’edició 2012 el passat dijous a Paris. Al llarg de la presentació va tenir lloc l’anunci del nou patrocinador principal del Tour: Samsung. El gegant mundial de l'electrònica i de la telefonia adornarà els spi dels participants i ha triat aquest esdeveniment estival per al nou llançament del nou telèfon Samsung Galaxy S III.
A més d'aquesta comunicació, els organitzadors s’han marcat tres objectius prioritaris: consolidar la relació amb els participants reforçant la mediatització i seduint al gran públic, dinamitzant la vida en terra i fondejant certes línies d'arribada el més a prop possible de la costa.
Novetats 2012
Nous colors apareixeran en els spis per identificar als líders en les diverses classificacions. Al costat de la classificació general (spi blau) i de la classificació amateur (spi rosa), dues classificacions específiques permetran identificar als especialistes: classificació altura (spi verd) i classificació tècnica (spi vermell).
D'altra banda, la classificació que consagrava als participants amb els mínims punts, estarà substituïda per una classificació en la qual s'haurà d'acumular el màxim de punts per coronar-se vencedor.
Per fi, els coeficients també s'han modificat amb l'aparició d'un coeficient 4 per a les etapes més llargues (superiors a 150 milles). Per Christophe Gaumont, director de regata: "aquests coeficients permetran restablir l'equilibri entre les regates d'altura i els recorreguts tècnics d'hora i mitja. El vencedor del Tour de France à la Voile 2012 haurà de ser polivalent!".
El Tour de France à la Voile 2012 ja ha donat el tret de sortida encara que serà a Dunkerque, el 29 de juny, on realment s'iniciarà amb l'obertura del Village.
Accions del document