Roses aposta per dues àrees de zonificació escolar

La zonificació escolar que Roses proposa per a la matriculació del proper curs 2009-2010, projecta la delimitació del municipi en dues àrees amb l’objectiu d’afavorir una correcta distribució de l’alumnat. La proposta, que compta amb el suport del Consell Escolar Municipal, s'ha enviat al Departament d'Educació de la Generalitat per a la seva aprovació.
Alumnes

Alumnes

25/02/2009 00:00 -   Departament de Comunicació i Premsa  

L’Ajuntament de Roses acaba de fer arribar als serveis d’Educació de la Generalitat la proposta relativa a la nova zonificació a emprar en els processos de matriculació dels centres d’ensenyament del municipi. El model en dues zones ha estat consensuat amb les associacions de mares i pares d’alumnes, els equips directius de les escoles i els grups municipals del consistori, i ha estat aprovada pel Consell Escolar Municipal.

 

La nova zonificació projectada delimita el municipi de Roses en dues àrees de proximitat, dimensionades segons les necessitats i volum poblacional actuals. Una d’elles estaria integrada pels CEIPS Montserrat Vayreda i Narcís Monturiol i englobaria els alumnes corresponents a les zones de Puig Rom, Canyelles, Almadrava, Santa Margarida i Salatar, mentre que l’àrea dels CEIPS Jaume Vicens Vives, Els Grecs i Centre Escolar Empordà acolliria les àrees de Mas Oliva, Els Grecs, La Llosa, la Muntanyeta, Mas Mates, Mas Fumats, Mas Buscà i la resta del terme no especificat.

 

Pel que fa als centres de secundària també es proposa una divisió en dos àmbits, una per als centres IES Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà, i un altre per a l’IES Cap Norfeu.

 

El model s’adapta a les noves prescripcions normatives del Departament d’Educació i és fruit de les converses mantingudes en els darrers mesos amb tots els centres d'infantil, primària i secundària de la ciutat, on es va consensuar que la millor opció per adaptar la matriculació escolar de Roses a les directrius marcades per la Generalitat, era la zonificació en dues àrees.

 

L’objectiu del consistori rosinc és l'aposta per una via que possibiliti una correcta distribució de l’alumnat amb necessitats educatives específiques, amb la intenció d’afavorir la integració i la cohesió social. Aquest model valorarà també aspectes com la proximitat física amb els centres o l’existència de germans en una escola determinada, descartant el repartiment en una única zona que acabaria distribuint els alumnes d’una forma totalment aleatòria.

 

La Generalitat està estudiant la proposta i s'espera que durant les properes setmanes doni llum verd al model, ja que compta amb el suport majoritari de la comunitat educativa de la ciutat.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg
Contingut relacionat

Accions del document