Roses es manifesta contrària a la construcció de cap marina seca en considerar imprudent augmentar la pressió sobre la badia i el litoral del PN del Cap de Creus

L’Ajuntament de Roses ha tramès a la Direcció General de Ports, la seva disconformitat amb la proposta d’instal·lació de marines seques al port de la població segons un pla director presentat l’any 2010 per la Generalitat. L’incompliment de l’actual POUM del municipi i la convicció que abans d’incrementar la presència d’embarcacions en el litoral rosinc cal un acurat estudi sobre la pressió que aquestes poden exercir a la badia i al parc natural del Cap de Creus, en són els motius.
04/10/2011 00:00 -   Departament de Comunicació i Premsa  

L’equip de govern de Roses considera que l’oferta d’amarradors existents actualment al municipi –port esportiu, port pesquer i marina de Santa Margarida-, sumats a l’extraordinària capacitat de la marina d’Empuriabrava, són més que suficients per donar resposta a la demanda actual i que, un increment desmesurat en el trànsit d’embarcacions, podria repercutir negativament en la qualitat ambiental de la badia i dels espais naturals que la integren.

La decisió és fruit de la valoració realitzada del projecte anomenat "Estudi d’ubicació i definició de marines seques al port de Roses, Portbou i Colera", presentada el mes de desembre de 2010 pel Servei de Ports de la Direcció General de Ports, Aeroports i Costes del Departament de PTOP de la Generalitat de Catalunya. En ell, es proposava la localització, tipologia i previsió de costos per a l’establiment d’instal·lacions marítimes, en concret de marines seques, als ports esportius de les tres poblacions costaneres.

En el cas de Roses, els emplaçaments proposats se situaven al port rosinc, on es preveia la instal·lació de dues marines seques tancades i amb passadissos, amb una alçada d’emmagatzematge de 4,25 m (planta baixa + planta) cadascuna. Una de les ubicacions previstes té la qualificació de sòl urbà residencial, la qual cosa faria necessària una modificació de l’actual POUM de la població, amb l’esforç de gestió i econòmic (indemnitzacions, etc), que aquesta representaria.

Aquest fet, sumat a la consideració que abans de generar una nova oferta d’amarradors, sigui dins el mar o en marines seques, cal un estudi exhaustiu sobre la pressió que actualment reben tant la badia com el golf de Roses, i especialment les cales que integren el Parc Natural del Cap de Creus, han motivat la disconformitat acordada pel nou govern municipal de Roses, que ja ha estat notificada a Ports de la Generalitat.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document