Roses projecta “Ambaixades turístiques” per promocionar-se a Europa

L’Àrea de Turisme de l’Ajuntament de Roses posa en marxa el projecte “Roses, platja mediterrània de... la teva ciutat”, consistent en la realització d’accions de promoció i fidelització turístiques a ciutats europees que per les seves característiques, compten amb un elevat potencial per convertir-se en mercats emissors de turisme cap a Roses. El projecte s’inicia amb una prova pilot destinada a la ciutat alemanya de Solingen, que després dels primers contactes ha mostrat un gran interès en la iniciativa.
Presentació Ambaixades Turístiques sector

Presentació Ambaixades Turístiques sector

14/11/2011 00:00 -   Departament de Comunicació i Premsa  

El projecte té per objectiu promocionar Roses a través de les seves platges, el seu entorn natural, la seva gastronomia, la seva oferta turística, i tots els serveis i activitats complementàries que reuneix (oferta esportiva, cultural, de lleure,…), centrant aquesta acció promocional en una ciutat concreta i oferint-li avantatges i estades personalitzades. D’aquesta manera es vol incidir en un públic destinatari ampli (des de jubilats a públic familiar, passant per amants de la natura, esportistes, joves estudiants, etc.), però acotat a un radi d’acció concret, evitant així una dispersió del missatge i de la promoció que es desenvolupi i garantint que el grau de coneixença de Roses entre la població destinatària sigui molt elevat.

Per aconseguir-ho, l’Ajuntament realitzarà campanyes promocionals en la ciutat escollida de forma periòdica i comptarà amb la col·laboració dels anomenats "ambaixadors de bona voluntat": persones estrangeres fortament vinculades amb Roses i que ostenten un pes important en l’entramat social, cultural, econòmic, etc, de la seva ciutat d’origen. La seva funció és la d’actuar com a portaveus rosincs i traslladar personalment als seus conciutadans, les seves experiències i grau de satisfacció amb l’oferta i atractius de Roses.

La ciutat escollida per a la implantació de la primera "ambaixada turística" com a prova pilot del projecte ha estat la ciutat alemanya de Solingen i la primera persona que actuarà "d’ambaixador rosinc" és el sr. Egon Evertz, un important empresari de la ciutat i rosinc de "segona residència" des dels anys 60. L’alcalde de Roses, Carles Pàramo, la regidora de Turisme, Montse Mindan, i el coordinador del projecte, Thomas Spieker, es van desplaçar a elpassat setembre a aquesta ciutat alemanya per establir els primers contactes. Les trobades i entrevistes realitzades amb l’alcalde de la ciutat, operadors turístics, entitats,…van posar de manifest l’interès pel projecte i la seva implicació en la iniciativa.

Avançant un pas més, aquest mateix matí la regidora de Turisme ha presentat les línies estratègiques i principals accions previstes als professionals dels sectors hoteler, comercial, de la restauració i dels serveis turístics i d’oferta complementària de Roses. Per consolidar el projecte i materizalitzar les accions i ofertes turístiques concretes que Roses podrà oferir a Solingen properament, és necessària una participació activa per part del sector privat del municipi.

L’oferta

Roses oferirà a les ciutats amb "ambaixada" paquets turístics molt avantatjosos i adaptats a les necessitats específiques de la seva població. Ofertes especials d’allotjament, organització de setmanes gastronòmiques a la ciutat d’origen, estades amb programes esportius d’acord amb les necessitats específiques dels seus clubs, paquets promocionals d’hivern de llarga durada per a gent gran, vacances adaptades per a discapacitats, mostres culturals,... són alguns dels possibles avantatges que l’Ajuntament de Roses vol proposar als ciutadans de Solingen properament.

Desestacionalització

Un dels objectius del projecte és el d’aconseguir per a Roses un important volum d’estades, pensades principalment per als períodes pre i post estiuencs (abril-juny, setembre-novembre). El consistori busca incidir d’aquesta manera en la desastacionalització de la temporada turística a Roses a través d’accions i propostes anuals que permetin fidelitzar al públic visitant.

Fidelització

La intenció és aconseguir un públic d’aquestes ciutats i regions que es fidelitzi amb Roses com els turistes del sud de França, creant vincles estratègics i permanents. Per aconseguir-ho, és necessària una presència continuada a la ciutat d’origen, per la qual cosa el consistori vol projectar una sèrie de campanyes gastronòmiques, mostres culturals i promocions a les ciutats escollides, que s’aniran succeint anualment amb la intenció de visualitzar Roses com destinació turística de referència.

Projecte obert

La voluntat municipal, atenent els resultats de la primera prova pilot que s’acaba d’iniciar, és la d’anar ampliant gradualment el nombre de ciutats incloses en el projecte, que podrien estendre's des de mercats emissors més propers com Andorra, Euskadi o Tolosa de Llenguadoc, fins a punts del Regne Unit, Suècia o Dinamarca.

Ambaixadors "de bona voluntat"

Conscients que la millor promoció és la d’un client satisfet, l’ajuntament comptarà en aquest repte amb la figura dels "ambaixadors de bona voluntat", persones molt relacionades amb Roses, que disposen d’una segona residència a la població o la visiten periòdicament i amb un important pes específic a la seva ciutat d’origen. Seran els encarregats de personificar i mostrar de primera mà tot allò que pot oferir Roses als seus conciutadans.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document