Intercanvi entre alumnes de Roses i Sort per conèixer la llengua i cultura de les dues poblacions

Aquest matí, els alumnes de 2n curs de batxillerat dels instituts Cap Norfeu de Roses i Hug Roger III de Sort han visitat l'Ajuntament de Roses, on han estat rebuts per l'alcaldessa del municipi, Montse Mindan, i la regidora d'Ensenyament, Anna Jorquera. La trobada ha tingut lloc en el marc del programa d'intercanvi escolar entre ambdós centres, que es ve realitzant des del curs escolar 2007-2008.
09/10/2015 10:55 -   Departament de Comunicació i Premsa  

La primera proposta d'intercanvi entre els dos instituts va sorgir durant el curs escolar 2007-2008 en el marc del Projecte per a la millora de la qualitat dels centres educatius públics, i amb l'objectiu comú dels dos centres a fer conèixer al seu alumnat la riquesa lingüística i cultural dels diferents territoris. Des de llavors, s'han encadenat els intercanvis anualment, i amb l'experiència de cada any, els programes s'han anat millorant i ajustant.

 

Cadascun dels intercanvis realitzats compta amb un projecte bianual, en què els alumnes de l’Institut Cap Norfeu visiten Sort quan cursen 1r de batxillerat, mentre que la visita dels sortencs a Roses es realitza durant el primer trimestre de 2n de batxillerat. Durant les estades, els alumnes tenen l'oportunitat de conèixer el paisatge, costums, formes de vida passades i presents, llengua i atractius de cadascuna de les poblacions i de la seva àrea d'influència.

 

En la trobada que s'està realitzant a Roses, de dos dies de durada, participen 70 alumnes de l'institut Cap Norfeu i 25 de Sort. Entre les activitats previstes, els participants visitaran les ruïnes d’Empúries, i els municipis de Roses i Cadaqués. Aquest matí, el consistori ha organitzat un esmorzar per a tots els alumnes i mestres participants a les instal·lacions de l'institut Cap Norfeu i, a continuació, una recepció oficial a la sala d'actes de l'Ajuntament.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document