L’Ajuntament automatitza la protecció de la informació personal dels seus arxius amb un innovador sistema d’IA
Fins ara, quan l’Ajuntament havia de donar trasllat a tercers de documentació relativa a algun expedient o procediment administratiu, l’eliminació de dades personals que contempla la legislació s’havia de fer de manera manual, requerint una important dedicació de temps i atenció per part del personal encarregat. La nova plataforma permetrà, a partir d’ara, estandarditzar i automatitzar aquesta tasca, agilitzant de manera molt notable el procés.
El nou sistema, basat en tecnologia d’intel·ligència artificial (IA) i processament del llenguatge natural, permet identificar i protegir dades sensibles tant en bases de dades com en documents ofimàtics, imatges o PDFs. Inicialment, la plataforma ha adquLEs garanteix així una compartició responsable de documents, amb un tractament integral de la informació personal d’acord a les exigències legals vigents.
La regidora de Govern Obert, Ester Navas, assenyala que "la posada en marxa de la plataforma és una prova pilot que té com a objectiu agilitzar el procés d'anonimització dels expedients sol·licitats pels ciutadans i ciutadanes. Un altre objectiu és millorar l’eficiència del treball intern de l'Ajuntament, alliberant temps del personal funcionari perquè pugui dedicar-se a altres tasques, evitant així invertir moltes hores en l'anonimització manual d’expedients, alguns dels quals poden ser molt extensos."
Accions del document
