L’Ajuntament automatitza la protecció de la informació personal dels seus arxius amb un innovador sistema d’IA

L’Ajuntament acaba d’incorporar a la seva gestió documental el sistema Nymiz, una eina avançada d’anonimització de dades personals, que automatitza la protecció de dades personals d’arxius i documents, optimitzant la protecció d’aquesta informació i donant compliment a les normatives actuals en matèria de privacitat i seguretat de dades.
06/08/2025 11:40 -    

Fins ara, quan l’Ajuntament havia de donar trasllat a tercers de documentació relativa a algun expedient o procediment administratiu, l’eliminació de dades personals que contempla la legislació s’havia de fer de manera manual, requerint una important dedicació de temps i atenció per part del personal encarregat. La nova plataforma permetrà, a partir d’ara, estandarditzar i automatitzar aquesta tasca, agilitzant de manera molt notable el procés.

 

El nou sistema, basat en tecnologia d’intel·ligència artificial (IA) i processament del llenguatge natural, permet identificar i protegir dades sensibles tant en bases de dades com en documents ofimàtics, imatges o PDFs. Inicialment, la plataforma ha adquLEs garanteix així una compartició responsable de documents, amb un tractament integral de la informació personal d’acord a les exigències legals vigents.



La regidora de Govern Obert, Ester Navas, assenyala que "la posada en marxa de la plataforma és una prova pilot que té com a objectiu agilitzar el procés d'anonimització dels expedients sol·licitats pels ciutadans i ciutadanes. Un altre objectiu és millorar l’eficiència del treball intern de l'Ajuntament, alliberant temps del personal funcionari perquè pugui dedicar-se a altres tasques, evitant així invertir moltes hores en l'anonimització manual d’expedients, alguns dels quals poden ser molt extensos."





  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document