La placeta del Teatre es converteix en un laboratori amb la demostració de 15 experiments científics
Crear un cuc d’escuma a partir de reaccions químiques, utilitzar el pigment de la col llombarda pe identificar substàncies, obtenir ADN amb una mostra de saliva, comprovar com la refracció de l’aigua pot alterar la visió dels objectes, aprendre a detectar elements químics amb productes casolans, emulsionar oli i aigua amb l’ajuda d’un detergent, aprendre a fer bombolles amb vinagre i bicarbonat o preparar una pila amb llimones, coure i ferro, són algunes de les experimentacions presentades al llarg del matí.
En l’activitat han participat 59 alumnes de secundària i batxillerat dels centres Institut Cap Norfeu, Institut Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà, autors dels 15 experiments científics, que han estat també els encarregats de mostrar-los a un total de 215 alumnes de 6è de les escoles de primària del municipi. Els alumnes dinamitzadors han rebut un diploma i han assistit a una ponència científica sobre experimentació química, a càrrec de Josep Duran, del Departament de Química de la Universitat de Girona.
L’Àrea d’Ensenyament de l’Ajuntament de Roses destaca la importància d’aquest projecte dins les línies d’intervenció del Pla Educatiu d’Entorn, com ara la promoció de l’èxit escolar, el treball en xarxa entre centres i la projecció comunitària de l’educació. Aquesta jornada no només posa en valor el treball curricular dels centres, sinó que també promou valors com la responsabilitat, la comunicació, el treball en equip i la creativitat.
Accions del document