Mesures contra la violència masclista: reforç de la línia 900, nou correu electrònic i campanya "Establiment segur"

El servei d'atenció permanent de la línia 900 900 120 contra la violència masclista de l'Institut Català de les Dones, es reforça aquests dies i posa també en funcionament el correu electrònic 900900120@gencat.cat, per a aquelles persones que no puguin trucar. S'ha posat en marxa també la campanya "Establiment segur", on establiments oberts durant el confinament donen suport a dones que no puguin contactar amb els serveis d'atenció des de casa.
25/03/2020 11:38 -    

L'Institut Català de les Dones i Mossos d’Esquadra demanen als establiments que estan operatius en aquests dies de confinament que col·laborin amb la campanya “Establiment segur contra la violència masclista”. Aquesta iniciativa es concreta en posar en lloc visible dels comerços un cartell amb el missatge següent :“Establiment segur contra la violència masclista. Si aquests dies de confinament sents que casa teva deixa de ser un espai segur per a tu o els teus fills i filles, aquí truquem per tu al 900 900 120 o al 112. #NoEstàsSola #JoActuo”.  

Amb aquest missatge es vol ampliar el suport social a les dones que travessen aquestes situacions i que actualment poden estar aïllades. Fent visible el cartell, es dona a conèixer a les dones que, en cas de necessitat, poden comptar amb algú, que serà escoltada i podrà explicar la seva situació i que aquesta persona trucarà per ella al 900900120, per ser assessorada per professionals de l’advocacia, psicologia i l’atenció social, o al 112 en cas d’emergència.  

Una convivència permanent i forçosa i la mobilitat reduïda o nul·la pot afavorir les situacions de violència masclista amb l’agreujant de la dificultat per a la víctima de no poder trucar als serveis,  trobar suport de familiars, amistats, o professionals. Aquesta actuació vol compensar aquests impediments

El telèfon 900 900 120 és gratuït i confidencial i funciona tots els dies de l'any, durant les 24 hores del dia. Disposa de professionals, advocades i psicòlogues que poden contactar amb serveis d'emergència, si és necessari. Les persones que accedeixin al servei poden expressar-se en 124 llengües, entre les quals hi ha el català, el castellà, l'anglès, el francès, l'alemany, l'italià, el rus, l'àrab, el romanès, el croat i el xinès. 

 

 

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document