Recorregut urbà pel barri de la Punta amb alumnes i parelles lingüístiques de Roses

L'Oficina de Català de Roses ha organitzat una sortida de coeixement de l'entorn destinada a donar a conèixer una part de la història de Roses i ajudar a entendre una mica més la vila d’acollida del seu alumnat. Activitats d’aquests tipus suposen cohesionar el grup, i motivar-lo i engrescar-lo a sortir de l’aula a treballar la llengua catalana, a més de fomentar el coneixement i la història del territori. En Josep Maria Barris, arxiver municipal, ha fet de guia pels carrers i espais del barri de la Punta en un exercici de memòria col·lectiva a través del patrimoni cultural.
18/05/2022 09:56 -    

Al nucli urbà de Roses hi ha el barri de la Punta, un barri eminentment pescador aixecat a partir de la segona meitat del segle XVII i especialment al llarg del segle XVIII. I aquest ha estat el motiu de la ruta que l'Oficina de Català ha realitzat aquesta setmana, amb alumnes i parelles lingüístiques. El recorregut ha començat a la plaça de Catalunya, davant d’algunes de les cases d’estil modernista i noucentista de la població, i ha finalitzat al Mas de les Figueres, durant molts anys el límit urbà entre la població de Roses i el patrimoni agrícola rosinc.

 

Durant l'activitat els participants han pogut veure com està configurat el barri de la Punta: carrers estrets i cases senzilles i plenes de detalls, típiques de pescadors, de planta baixa i pis. Fins al boom del turisme aquest va ser el nucli urbà més poblat i amb més dinamisme social i econòmic de la població. Al llarg del recorregut s'ha parat atenció a les cases antigues que, malgrat que amb el pas dels anys han acabat configurant negocis i restaurants encarats al turisme, no deixen de conformar un ric llegat cultural identitari que ha deixat una important empremta a Roses.

 

A partir de les explicacions de l’arxiver, els alumnes han hagut de respondre un qüestionari relacionat amb tot allò que s'ha explicat, d’acord amb el seu nivell de llengua. Aquests exercicis es revisaran i comentaran, posteriorment, a l'aula. 

 

 

 

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document