Roses ampliarà el Pla de Millora de la Circulació de Santa Margarida a petició dels veïns

El Pla de Millora de la Circulació a la urbanització de Santa Margarida inclourà, a petició dels veïns, un carril bici que connectarà amb el nou carril (ja en execució) paral·lel a la comarcal C-260, la pacificació del trànsit a motor reduint la velocitat a 30 km/h dins l’urbanització i la reordenació de les seves zones comercials. Les millores són fruit de les propostes presentades per veïns i veïnes durant el procés de participació ciutadana dut a terme aquest mes de setembre, que ara seran incloses en la configuració final del pla circulatori.
21/09/2020 12:59 -    

El passat 7 de setembre, la regidoria de Seguretat Ciutadana va presentar als veïns de Santa Margarida una primera proposta de reordenació del trànsit a dues zones de la urbanització, on es preveia una primera fase que incloïa la zona del carrer Cala Llarga i l'avinguda Tamarell, i una segona fase corresponent a la zona de l'Avinguda Santa Margarida i l'Illa del 600. Després de la presentació, tal i com es va fer amb l’anterior Pla de Millora de Circulació del Mas Oliva, es va obrir un període de participació ciutadana fins al dia 20 de setembre per recollir propostes i esmenes dels veïns.


Un cop analitzades les propostes presentades, l'Ajuntament ha pres la decisió d’incorporar dins el Pla de Millora de la Circulació actuacions com el projecte d’
un nou carril bici que connectarà amb el carril ciclista d’accés a la població del traçat BICITRANSCAT, que s’està executant actualment en paral·lel a la comarcal C-260. D’aquesta manera, es donarà continuïtat a la circulació de bicicletes en condicions segures dins la urbanització. La proposta inicial és que el carril ressegueixi l'Avinguda Santa Margarida i l'Avinguda de la Platja fins al Clot dels Franquets (1 km aproximadament). Per altra banda, per tal de completar les bones condicions del recorregut, es pacificarà el trànsit interior de la urbanització rebaixant la velocitat a 30 Km/h i s'establiran vies mixtes que facilitin la compatibilització del trànsit a motor i les bicicletes, amb l'objectiu de permetre enllaçar el nou carril bici amb el Passeig Marítim.

 

Una altra de les millores proposades que inclourà el nou Pla de Circulació, serà la incorporació d’una nova fase que se sumarà a les fases 1 i 2 ja proposades, encarregada de la reordenació de les zones més comercials de la urbanització, i que serà desenvolupada per la Policia Local. Per últim, s’exclouran de la Fase 1 del Pla els carrers Ridaura, Fluvià, Ter i Muga, en entendre que les modificacions proposades no són urgents i no suposen afectacions greus per a la mobilitat de la zona i possibilitant així que la reordenació final atengui les propostes presentades pel veïnat i sigui consensuada amb ells.

 

L’ampliació del Pla requerirà més pressupost i un projecte integral


L'ampliació del Pla de Millora de Circulació amb una tercera fase i la inclusió del carril bici i de les mesures complementàries per a facilitar la circulació amb bicicleta, impliquen un projecte sensiblement més gran i que requerirà un pressupost major del previst inicialment. Per aquest motiu, no s'executarà a través de l'empresa municipal de serveis (ROSERSA), sinó que es traslladaran les propostes per a les tres fases i la implementació del carril bici a la regidoria d'Urbanisme de l’Ajuntament, per tal que aquest departament redacti el projecte definitiu per a ser licitat i executat.

 

En aquest sentit, el regidor de Seguretat Ciutadana, Joan Plana, ha declarat que "aquestes novetats impliquen que la presentació del projecte definitiu del PMC a Santa Margarida no serà el pròxim 25 de setembre, tal com estava previst, i també que la seva implementació serà més lenta. Tanmateix, l'actuació final serà més integral i ambiciosa". També ha remarcat que "l'ampliació del projecte suposa una un exercici de bona coordinació entre àrees diferents com Infraestructures, Seguretat i Urbanisme. Quan treballem així som més eficients".



Per últim, s'han recollit també altres propostes referents a punts concrets de circulació, que seran estudiats individualment i, si s'escau, incorporats al projecte final que surti d'Urbanisme. Pel que fa a les propostes que no són de circulació presentades, seran enviades a les respectives àrees municipals per al seu estudi.



Plana també ha manifestat que l’Ajuntament seguirà treballant en la millora de la circulació en altres zones del municipi:
"La fase de Santa Margarida del Pla de Millora de la Circulació s'allargarà més del previst, perquè volem fer les coses bé i preferim fer-ho sense pressa si així fem més i millor. Però això no atura la nostra agenda, paral·lelament seguirem tirant endavant les propostes de reordenació d'altres zones. Esperem poder començar ben aviat un procés de participació similar al Mas Mates".

 

 


PDF document icon esborrany carril bici Santa Margarita (1).pdf — Document PDF, 3.34 MB (3501322 bytes)

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document