Roses assoleix la primera posició en administració electrònica en municipis de 5.001 a 20.000 habitants

La V edició dels Reconeixements Administració Oberta als ajuntaments i consells comarcals que atorga el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (AOC), ha reconegut l’Ajuntament de Roses com a ens capdavanter en transformació digital en la categoria d’ajuntaments de 5.001 a 20.000 habitants.
23/07/2020 16:46 -    

L’objectiu dels guardons és valorar i reconèixer la implantació i l’ús dels serveis d’administració electrònica i la conseqüent transformació digital dels ens locals de Catalunya en la seva relació amb la ciutadania i en la seva gestió interna. 



Aquests reconeixements, que distingeixen diferents categories d’acord amb el nombre d’habitants dels ens i la seva naturalesa, s’atorguen en base a una metodologia que analitza amb rigor més de 30 indicadors objectivables de 947 ajuntaments i 42 consells comarcals de tot Catalunya. Entre d’altres, s’avaluen aspectes tals com si la web municipal ofereix tramitació electrònica i tauler electrònic d’edictes, si disposa de carpeta ciutadana, si ofereix perfil del contractant, si els proveïdors hi poden lliurar factures electròniques, si permet rebre notificacions, si té portal de transparència, o bé si l’ajuntament intercanvia dades telemàticament amb altres administracions.

 

  

L’Ajuntament de Roses ha estat reconegut en la categoria corresponent a ens locals amb població d’entre 5.001 i 20.000 habitants, fent-se amb la primera posició. En la resta de categories els ajuntaments guardonats han estat: Girona (més de 50.000 habitants), Calafell (de 20.001 a 50.000), Ascó (de 1.001 a 5.000 habitants), Pont de Molins (de 501 a 1.000) i Gaià (d’1 a 500 habitants). 



Davant l’obtenció d’aquest nou reconeixement, el regidor de Govern Obert de l’Ajuntament de Roses, Joan Plana, ha volgut enviar un missatge “de reconeixement al personal municipal per la implicació davant el repte que ha suposat l’establiment de noves metodologies i formes de treballar digitalment, i molt especialment al grup de treball d’administració electrònica, encarregat d’impulsar i coordina tota la transició cap a aquesta digitalització, que millora la relació de l’administració amb la ciutadania, apostant per una gestió més eficaç, ràpida i transparent dels serveis que té encomanats”. 

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document