Roses instal·la a la plaça Catalunya bancs i papereres fabricats amb xarxes de pesca recuperades del mar

La plaça Catalunya de Roses disposa des d'avui de nous elements de mobiliari urbà obtinguts a partir del reciclatge de xarxes de pesca recuperades del mar. Es tracta de 5 bancs i 2 papereres cedides pel projecte The Gravity Wave impulsat per Mini Oliva Motor, que té com a missió la recollida de plàstics abandonats al mar per al seu reciclatge i aprofitament posterior.
21/04/2026 15:37 -    

Aquest matí, el regidor de Medi Ambient de Roses, Lluís Espada; la 2a tinenta d'alcaldia, Sílvia Ripoll; el delegat de Retail Marketing de MINI a Catalunya, Víctor Gómez; el marketing manager de MINI Iberia i portaveu de la marca, David Canosa; i el responsable d’aliances de Gravity Wave, Álvaro García; s’han donat cita a Roses per presentar els nous bancs i papereres, ja instal·lats. Durant l’acte s’ha posat en valor la iniciativa The Gravity Wave, que promou l’economia circular i la millora dels espais públics, emprant materials que fins fa poc contaminaven els oceans per a la fabricació de mobiliari reciclat i durador.

 

Un projecte pioner a la costa Mediterrània

Gravity Wave és un projecte que transforma residus plàstics recollits del mar, principalment xarxes de pesca, en materials reutilitzables per a la fabricació de nous productes. Des de la seva creació, ha recuperat més de 1.179.995 kg de residus marins, gràcies a la col·laboració amb pescadors i ports, impulsant un model d’economia circular amb impacte directe en la reducció de la contaminació marina.



Fins al moment, el projecte ha subministrat mobiliari urbà a diverses poblacions del territori, contribuint a la transformació d’espais públics a partir de materials reciclats. En el cas concret de Roses, la cessió de material ha consistit en 5 bancs i 2 papereres fabricats a partir de materials reciclats procedents de xarxes de pesca, contribuint així a la reducció de residus marins i a la creació de mobiliari urbà sostenible i durador.



Relax i conscienciació en un únic espai

La ubicació triada pel consistori rosinc per a la instal·lació dels nous bancs i papereres ha estat la cèntrica plaça Catalunya. Amb aquesta elecció, el consistori vol oferir a ciutadania i visitants un nou espai, al centre neuràlgic de la població i davant del passeig Marítim, per relaxar-se i gaudir de les vistes al mar.

 

Un espai urbà que, a més, passa des d’avui a exemplificar i visibilitzar davant la ciutadania, les possibilitats i usos que ofereix el reciclatge i el camí a seguir per millorar la salut ambiental del planeta.



Reivindicació del sector pesquer

El consistori vol així evidenciar el compromís de Roses amb la sostenibilitat i la conservació del litoral i l’entorn natural, però també el seu suport a l’activitat pesquera, sobretot en el moment actual, davant les dificultats que viu el sector. En aquest sentit, el regidor Lluís Espada ha assenyalat la importància i sentit del material instal·lat avui a Roses, el qual, "elaborat amb xarxes de pescadors recuperades del mar després del seu ús per al subministrament de peix, tornen a ser útils a la ciutadania, reconvertides en aquesta ocasió en bancs per al descans dels vianants i en papereres per mantenir nets els nostres carrers."


Espada ha agraït l’elecció de Roses per formar part del projecte i ha destacat "la importància que empreses referents com Mini s’involucrin en iniciatives mediambientals com l desenvolupada pel projecte Gravity Wave, i la necessitat de la implicació i col·laboració de tots els agents, públics i privats, en la lluita contra el canvi climàtic i en la preservació del nostre medi natural."


Per la seva banda, Víctor Gómez ha destacat que “iniciatives com aquesta reflecteixen el compromís de MINI amb la sostenibilitat i la innovació, apostant per projectes que generen un impacte positiu real en el medi ambient. A través de la col·laboració amb Gravity Wave, contribuïm a donar una segona vida als residus marins, transformant-los en solucions útils per a les ciutats i per a les persones. Creiem que el futur de la mobilitat i de les marques passa necessàriament per impulsar accions responsables, amb impacte local i amb una visió global de preservació del nostre entorn”.





  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document