Un estudi sobre sensors i el muntatge d'un robot seguidor guanya els IX Premis Treballs de Recerca

L’alumne Denys Ovsiyenko, de l'Institut Illa de Rodes, ha estat el guanyador de la novena edició dels Premis Treballs de Recerca de Batxillerat que organitza anualment l’Ajuntament de Roses, amb el treball titulat “Estudi dels sensors: muntatge d'un robot seguidor”. L’accèssit ha estat per a Xavier Castellanos, del Centre Escolar Empordà, pel treball “Smart Cities: l'Eficiència del Futur”. L'acte de lliurament dels premis ha tingut lloc aquest matí al Teatre Municipal de Roses.
18/05/2015 11:55 -   Departament de Comunicació i Premsa  

Els Premis Treball de Recerca s’han lliurat aquest dilluns en un acte acadèmic presidit per l'alcaldessa de Roses, Montse Mindan, el senyor Jordi Suy, en representació dels Serveis Territorials d'Ensenyament, i la regidora d'Ensenyament de l'Ajuntament, Sílvia Useros. Hi han assistit també els alumnes de primer de batxillerat dels tres centres de la població (instituts Cap Norfeu i Illa de Rodes i Centre Escolar Empordà), els quals hauran de desenvolupar el proper any el seu propi treball de recerca.

 

El jurat del concurs ha estat integrat per Pere Vicens Rahola, president de la Fundació Jaume Vicens Vives, Josep Ma Barris, arxiver municipal, i Pere Gifre, director de l'INS Alexandra Deulofeu. El jurat ha valorat la metodologia emprada en ambdós treballs premiats, la rigorositat i originalitat dels mateixos, així com l'adequació per l'esforç i edat dels joves autors.

 

Els premis atorgats en aquesta novena edició han estat dotats amb 300 euros per al treball guanyador, mentre que l'accèssit ha rebut 150 euros. En la convocatòria han participat els alumnes de segon de batxillerat dels tres centres del municipi, d'entre els quals cada institut ha pogut presentar a concurs un màxim de dos treballs. L’objectiu d'aquesta convocatòria és el de potenciar l'esperit de recerca entre l'alumnat, donar a conèixer a la ciutadania de Roses aquests treballs d'investigació i col·laborar amb la comunitat educativa.

 

La resta de treballs finalistes han estat: “Història d'un jove amb TEA, el meu germà”, de Sílvia Caro; “La compraventa de inmuebles en Cataluña”, de Xavier Toste; i “Les altes capacitats dins el sistema educatiu, de Lena Hilfiker.

  • Compartir:
  • Facebook
  • Twitter
  • del.icio.us
  • Meneame
  • Digg

Accions del document