Benestar Social
Horari d'atenció al públic: de 9.30 a 14 h

C. de Tarragona, núm. 83 (Casa del Mar)

correu electrònic: benestar@roses.cat

L'aventura de ser pares

 

 

 

 L'AVENTURA DE SER PARES (Programa de desenvolupament d'habilitats parentals de Roses)

 

PROGRAMACIÓ CURS 2018-19

 

ESCOLA MONTSERRAT VAYREDA: dirigit a pares i mares de fills d'edats entre els 8 i 10 anys (3r , 4t i 5è de primària).

  • Durada: Els dimarts del 9 d'octubre al 18 de desembre de 2018, de 15 a 16'30h a l'Escola Montserrat Vayreda.
  • Inscripcions: del 1 al 5 d'octubre de 2018 amb el tutor/a del vostre fill/a en la mateixa escola o a Benestar Social.

 

CENTRE ESCOLAR EMPORDÀ: dirigit a pares i mares de fills d'edats entre els 3 i 5 anys (cicle infantil: P3, P4 i P5).

  • Durada: Els dimecres del 3 d'octubre al 12 de desembre de 2018, de 15 a 17h en el Centre Escolar Empordà.
  • Inscripcions: del 24 al 28 de setembre de 2018 amb el tutor/a del vostre fill/a en el mateix centre escolar o a Benestar Social.
  • Reunió informativa: a concretar.

 

ESCOLA ELS GRECS: dirigit a pares i mares de fills d'edats entre els 8 i 10 anys (cicle mitjà: 3r i 4t de primària)

  • Durada: Els dimecres del 16 de gener al 27 de març de 2019, de 15 a 16'30h a l'Escola Els Grecs.
  • Inscripcions: Del 8 al 14 de gener de 2019 amb el tutor/a del vostre fill/a a l'escola o a Benestar Social.

 

ESCOLA JAUME VICENS VIVES: dirigit a pares i mares de fills d'edats entre els 10 i 12 anys (4t, 5è i 6è de primària).

  • Durada: Pendent concretar dates. 
  • Inscripcions: Pendent concretar.

 

ESCOLA NARCÍS MONTURIOL: dirigit a pares i mares de fills d'edats entre els 10 i 12 anys (4t, 5è i 6è de primària).

  • Durada: Els dimarts del 15 de gener al 2 d'abril de 2019, de 15 a 16'30h a l'Escola Narcís Monturiol.
  • Inscripcions: del 8 al 11 de gener de 2019 amb el tutor/a del vostre fill/a en la mateixa escola o a Benestar Social.

 

QUÈ ÉS?

 

És un recurs de recolzament a les famílies per poder desenvolupar adequadament les seves funcions parentals. Un espai d'informació, formació i reflexió sobre aspectes relacionats amb l'educació dels fills. Un espai on poder compartir les nostres experiències, inquietuds i/o problemes educatius amb els quals ens trobem en el dia a dia amb els nostres fills/es. Complementat amb un punt de vista professional, que farà possible un millor coneixement dels nostres fills/es, aconseguint així més seguretat en les nostres actuacions. 

Dirigit a pares i mares amb fills d'edats entre els 3 i 12 anys.

El programa consta de 11 sessions, dues de les quals són conjuntes entre pares/mares i fills/es i es realitza a cadascuna de les escoles del municipi. 

Es realitzaran en setmanes consecutives i tenen una durada d'una hora i mitja cadascuna.

 

 

DE QUÈ PARLAREM....

 

  1. Com són els nostres fills/es, depenent de l'edat, i què necessiten.
  2. Com entendre el comportament dels fills/es.
  3. Com sentir-nos bé i segurs com a pares.
  4. Com aconseguir que els nostres fills se sentin bé i confiïn en nosaltres i en si mateixos.
  5. Com escoltar i posar-nos al lloc de l'altre per entendre'ns millor.
  6. Com expressar-nos de manera positiva.
  7. Com comunicar-nos.
  8. Com ajudar els nostres fills/es perquè puguin resoldre els seus propis problemes.
  9. Com arribar a acords amb els nostres fills/es.
  10. Com organitzar la vida quotidiana familiar.
  11. Com millorar el comportament dels nostres fills/es i fomentar la seva autoregulació amb límits, normes i conseqüències.
  12. Com posicionar-nos sobre l'ús de les pantalles.

 

 

MÈTODE DE TREBALL:

 

  • Participatiu i dinàmic. Va més enllà de l'adquisició passiva per part dels pares i mares de coneixements o de tècniques que els permetin millorar les pràctiques educatives.
  • Es tracta d'un espai on debatre i reflexionar sobre les pròpies pràctiques educatives i creences, on escoltar altres opcions i alternatives i, decidir lliurement la millor opció per a la vostra família i per a la vostra situació.
  • Cal tenir present que no és un espai on s'ha d'explicar la situació personal de ningú. Ara bé, es poden treballar situacions personals genèriques.
  • Hi haurà una moderadora que serà la referent de l'espai.

 

 

PER QUÈ PARTICIPAR EN AQUEST ESPAI?

 

  • Entendre i millorar el coneixement de les característiques evolutives i necessitats dels fills/es.
  • Conèixer pautes educatives per a relacionar-nos bé amb els nostres fills/es.
  • Intentar adaptar aquestes pautes a la nostra situació familiar practicant les estratègies que es comenten a cada sessió.
  • Aprendre a adonar-nos d’allò que succeeix internament (el que pensem, el que sentim) i d’allò que influeix en la nostra manera d'actuar amb nosaltres mateixos i els nostres fills.
  • Poder compartir neguits i inquietuds però també coneixements amb altres pares i mares que es troben en la mateixa situació.
  • Aprendre tècniques per superar les dificultats del dia a dia.
  • Aprendre com desenvolupar i afavorir una autoestima positiva en els nostres fills/es.
  • Aprendre a millorar i fomentar la comunicació familiar.
  • Aprendre a posar normes i límits als nostres fills i, quan arribi el moment, aprendre com poder negociar-los.
  • Fomentar l'expressió emocional en el nucli familiar.
  • Millorar els vincles familiars.
  • Ajudar a trobar espais per millorar la qualitat del temps compartit; espais on pares/mares-fill/es puguin relacionar-se de manera positiva; espais on desenvolupar-se, expressar-se i créixer.
 
 
 
El programa es realitza en col·laboració amb les diferents escoles del municipi i es basa en el programa de desenvolupament d'habilitats parentals per a les famílies de l'Agència de Salut Pública de l'Ajuntament de Barcelona.

Accions del document