premsa@roses.cat
Notícies
Aturada tècnica de la Piscina de Roses
Entre els propers 1 i 10 de setembre, la Piscina Municipal de Roses té programada l'aturada tècnica anual de la instal·lació per dur a terme totes les accions preventives que vénen recollides en el decret 95/2000 i en el manual tècnic de la Generalitat de Catalunya. Moltes d’aquestes accions tenen caràcter obligatori i requereixen el tancament de la instal·lació.
Roses sanciona amb multes de 700 a 2.500 euros fins a 33 casos d’infraccions en l’ús de l’espai públic municipal i marítim
Les empreses o particulars que enganxen cartells publicitaris a la via pública, instal·len terrasses sense l’autorització corresponent, o sobrepassen les dimensions autoritzades, estan essent sancionades a Roses amb multes inicials que oscil·len entre els 700 i els 2.500 euros. La mesura disciplinària pot inclús comportar la rescissió de l’autorització per a ocupar la via pública durant vàries anualitats.
Terry Patrick Ryan & Pablo Guirao tanquen el cicle D'Nits al Castell amb el seu "Double Guitar Attack"
El cicle de concerts D’Nits al Castell de la Trinitat, acaba diumenge, 21 d'agost, amb l'actuació de Terry Patrick Ryan i Pablo Guirao, que oferiran el seu "Double Guitar Attack". El concert dels joves però veterans músics rosincs posa a prova els límits d'on es pot arribar amb la guitarra acústica. El preu de l’entrada és de 5 euros i inclou degustació de vi DO Empordà. Les localitats es poden adquirir a la Ciutadella (de 10h a 21h) i al Castell de la Trinitat (de 17h a 22h).
Esteve Palou rep la Dracma de Plata de Roses 2016
Dilluns 15 d’agost, ha tingut lloc al Teatre Municipal de Roses l’acte de concessió de la Dracma de Plata de Roses, màxima distinció que la vila de Roses concedeix a persones o entitats, en reconeixement a les seves aportacions al municipi. Enguany, el guardó ha recaigut sobre una persona vinculada a la vida de Roses en molts àmbits diferents, l’Esteve Palou, de qui destaca el seu interès per la cultura popular, per les tradicions, pel patrimoni i per la natura, fins portar-lo a ser peça fonamental en molts projectes que tenen a veure amb la cultura popular i la tradició oral de Roses.
Els carrers Drassanes i Pujada al Puig Rom, tallats al trànsit el dia 14 d’agost
Amb motiu de la instal·lació d’una atracció aquàtica al carrer Pujada al Puig Rom, el proper 14 d’agost, aquest carrer, juntament amb el carrer Drassanes, romandran tancats a la circulació des de les 7.30 h fins a les 20 h.
Tots els actes de la Festa Major 2016
Roses celebra la seva Festa Major fins al 15 d’agost, i ho fa amb un intens programa d’activitats pensades per a totes les edats i públics: balls populars, competicions esportives, inflables aquàtics, concerts, espectacles infantils, visites guiades, cercaviles,...
Ara és el millor moment per fer la prevenció del mosquit tigre
El Programa de Vigilància del Mosquit Tigre ha iniciat aquesta setmana una campanya de sensibilització per informar la població entorn a la necessitat de realitzar accions preventives que evitin la proliferació del mosquit tigre. Mesures tan bàsiques i senzilles com capgirar utensilis que puguin acumular aigua, tapar bidons i dipòsits hermèticament, o treure els plats de sota els testos, resulten vitals per evitar la propagació d’aquesta espècie.
L’Arxiu Municipal de Roses presenta la Revista de Festa Major de 1954, la més antiga que conserva en paper
Coincidint amb la celebració de la Festa Major de Roses i amb la recent decisió d’eliminar del programa d’activitats l’empaitada d’ànecs, l’Arxiu Municipal de Roses presenta aquest mes, a través del seu apartat de la web municipal (www.roses.cat), la revista de la Festa Major de Roses corresponent a l’any 1954, la primera en paper que conserva l’Arxiu, i també primer document que testimoniava la celebració de l’empaitada d’ànecs dins la programació d’actes.
Accions del document
